הצבא השוויצרי אוסר על שימוש באפליקציות העברת מסרים כדוגמת ווטסאפ וטלגרם

לחיילי הצבא השוויצרי מותר להשתמש רק באפליקציית המסרים השוויצרית טרימה (Threema)

הצבא השוויצרי אוסר על שימוש באפליקציות העברת מסרים כדוגמת ווטסאפ וטלגרם

bigstock

הצבא השוויצרי אוסר על חייליו להשתמש בישומי מסרים כדוגמת ווטסאפ, טלגרם וסיגנל מסיבות אבטחת מידע להעברת תמונות, טקסטים והודעות קוליות הקשורות לעניינים מקצועיים. האתר הגרמני Esut.de מספר כי לחיילי הצבא יותר להשתמש רק באפליקציית המסרים השוויצרית טרימה (Threema).

התקנה החדשה נכנסה לתוקף עם תחילת השנה. בסוף חודש דצמבר, הורה פיקוד הצבא לכל מפקדי היחידות להשתמש באפליקציית המסרים טרימה לצרכי התקשרויות מקצועיות ועסקיות בטלפונים חכמים ונאסר השימוש באפליקציות אחרות.

טרימה הנו יישום שוויצרי המבטיח תקשורת מוצפנת מקצה-לקצה, עושה שימוש רק בשרתים בשוויץ ואינו אוסף נתוני משתמשים אישיים. לדברי חברת טרימה, היישום מותאם לתקנות אבטחת המידע של האיחוד האירופאי ה-GDPR ואינו מותיר עקבות דיגיטליות ושלא כיישומים כווטסאפ אין צורך במידע אישי כדוגמת מספרי טלפון או שמות לצורך הפעלתו.  

משתמשים יכולים לשוחח זה עם זה באנונימיות מכיוון שאין צורך במספר טלפון נייד. כל משתמש יוצר לעצמו זהות משלו כשהוא מתקין את היישום.

היתרון בשימוש בטרימה, בעיקר במיליציה הצבאית של שוויץ, הוא שחיילים בשירות ושלא בשירות יכולים לתקשר דרך היישום ולהחליף רעיונות. יתרה מכך, מכיוון שמדובר ביישום אזרחי, השימוש אינו מוגבל רק לחיילים בשירות וכך הצבא יכול להשתמש בידע האזרחי של חייליו.
 

אולי יעניין אותך גם