קוריאה הצפונית ביצעה ניסוי שיגור טיל עם רש״ק היפרסוני 

מדובר בניסוי שני ברש״ק היפרסוני. בספטמבר 2021 בוצע ניסוי דומה עם רש״ק אחר. כעת בוצע ניסוי עם רש״ק שטרם נוסה

http://www.rodong.rep.kp/en/index.php?strPageID=SF01_02_01&newsID=2022-01-06-0001

אתמול (ד) ביצעה קוריאה הצפונית ניסוי שיגור טיל עם רש״ק היפרסוני. מדובר בטיל שהוצג במהלך חודש אוקטובר 2021 בתערוכה בפיונגיאנג. על פי ניתוח של oneearthfuture, מדובר בטיל המסוגל לטוס במהירות של 5 מאך. מדובר בניסוי היפרסוני שני. הקודם בוצע בספטמבר 2021, עם רש״ק מסוג אחר. 

קוריאה הצפונית, שוב, מוכיחה שמה שהיא מציגה בתערוכה לכל העולם, מנוסה לאחר מכן באופן מבצעי. במקרה דנן, הניסוי בטיל היפרסוני מאותת ליפן וקוריאה הדרומית שמערכות הגנה אווירית מקומיות או אמריקאיות - לאו דווקא יעזרו להן. 

בצורה אחרת, פיונגיאנג משמרת את ההרתעה שלה מול שיתופי הפעולה של ארה״ב עם טוקיו וסיאול. 

מול הפיתוחים בפיונגיאנג, בטוקיו לא יושבים בשקט. על פי פרסום של asia.nikkei, ביפן מתכננים לפתח תותח מגנטי להגנה מפני טילים היפרסונים. ״משרד ההגנה היפני יפתח אמצעי ליירוט טילים עוינים באמצעות פגזים בעלי עוצמה מגנטית, אמרו מקורות ל-Nikkei Asia, בעוד האומה ממהרת להגיב לנשק ההיפרסוני המפותח על ידי סין, צפון קוריאה ורוסיה.״, כותבים בפרסום. 

כ-6.5 מיליארד ין (בסביבות 56 מיליון דולר) הוקצו לפרויקט בהצעת התקציב של הממשלה לשנת 2022. משרד הביטחון היפני הקצה בעבר מיליארד ין (כ-8.64 מיליון דולר) לטכנולוגיה בתקציב המשלים של 2016, ובנה אב טיפוס. המטרה היא נשק המסוגל לירות קליע במהירות של 2,000 מטר לשנייה או יותר, כ-6 מאך. 



 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית