שני טייסי חיל האוויר נספו בתאונת מסוק מול חופי חיפה

הוקם צוות חקירה בראשות אל"מ ט'. רק בתום חקירה מקצועית ניתן יהיה לקבוע את סיבות התאונה

שני טייסי חיל האוויר נספו בתאונת מסוק מול חופי חיפה

מאת user:Nehemia G - נוצר על־ידי מעלה היצירה, CC BY-SA 2.5, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=2378241

שני טייסי חיל האוויר בדרגות סא"ל וסרן נהרגו אמש בהתרסקות מסוק ימי מדגם עטלף מול חופי חיפה. איש הצוות השלישי נפצע בינוני ואושפז בבית החולים. מסוקי עטלף משמשים לסיור ימי ואיכון מטרות בים. יש בהם שלושה אנשי צוות: קברניט טייס משנה מחיל האוויר וקצין סיור מוסק, המשתייך לזרוע הים. בתאונה נפצע וחולץ קצין הסיור של חיל הים.

שני הטייסים ההרוגים הם: סא"ל ארז שחייני, בן 38, סגן מפקד בסיס חיל האוויר רמת דוד, נשוי ואב לשלושה ממחנה יהודית. רס"ן חן פוגל, בן 27, מחיפה, טייס מסוקים בטייסת 193 טייסת 'מגיני המערב'. רס"ן פוגל הועלה אחרי מותו מדרגת סרן לדרגת רס"ן. 

כשנודע דבר התאונה של המסוק, שהיה בטיסת אימונים, הוקם חפ"ק באזור החוף, והובאו לאזור למשימות החילוץ יחידת ילת"ם, צוללי חיל הים, שייטת 13 ויחידת החילוץ 669 של חיל האוויר. כן השתתפו במאמצי החילוץ ספינות דבור של חיל הים וכלי שיט של השיטור הימי.  

קצין הסיור הימי חולץ ראשון, נפצע בינוני ואושפז בבית החולים רמב"ם, הנמצא לא הרחק מאזור התאונה. בתום מאמצי החייאה נקבע מותם של שני טייסי המסוק.  

מפקד חיל האוויר אלוף עמיקם נורקין הורה אמש על עצירת אימונים בחיל האוויר, על הקמת צוות חקירה בראשות אל"מ ט' ועל קרקוע זמני של טייסת מסוקי עטלף. רק בתום חקירה מקצועית ניתן יהיה לקבוע את סיבות התאונה.

אתמול בערב נכחו תושבים באזור התאונה וראו את מאמצי החילוץ. חלקם סיפרו כי שמעו וראו פיצוץ גדול ואש לפני שהמסוק נפל לים. המסוק המריא מרמת דוד לכיוון הים לטיסת אימונים ופגע במים מסיבה שעדיין איננה ברורה.  

מסוקי עטלף שייכים לטייסת 193 שבסיס הקבע שלה נמצא בבסיס רמת דוד שבצפון. הם משמשים כמסוקי סיור ימי, ובכל מסוק שלושה אנשי צוות - קברניט וקצין ראשון מחיל האוויר וקצין סיור ימי מחיל הים. 

עטלף הוא מסוק דו-מנועי תוצרת אמריקנית-צרפתית משותפת, כינויו יורוקופטר AS-565. הטייסת נמצאת בבסיס רמת דוד, אולם מסוקי עטלף נמצאים על סטי"לים מדגם סער 5 בהם יש מנחת מסוקים.

מסוקי עטלף, שהחליפו את מסוקי הים דולפין, יוחלפו בעוד כמה שנים על ידי מסוק ימי SEA HAWK, הדגם הימי של  מסוקי ינשוף של חיל האוויר. מסוקים חדישים אלו יוצבו על ספינות סער 6 החדשות של חיל הים.