HUB Security תספק למשרד הביטחון פתרון הצפנה שיאפשר שימוש בענן ציבורי

HUB Security הודיעה על שיתוף פעולה עם משרד הביטחון למתן תוצרי תקשוב עבור מחלקת תקשוב וההגנה בסייבר בכלל מערכי היבשה

bigstock

HUB Security, בשיתוף עם חברת מחקר לטכנולוגיה קוואנטית QuantLR, חתמה עם משרד הביטחון על הסכם לאספקת פתרון טכנולוגי, בעלת יכולת של הגנה קוואנטית לסביבת עבודה בענן. 

הפתרון של HUB Security ו-QuantLR מספק יכולות הזדהות משתמשים והצפנת מסמכים, מצגות וגליונות אקסל, בהתבסס על מפתחות הצפנה המחוללים בטכנולוגיה קוונטית. 

מנכ״ל HUB Security, אייל משה, אומר כי: ״הפתרון של האב מהווה פריצת דרך משמעותית בתחום הסייבר. סביבת ענן מהווה חשש מרכזי לפריצות סייבר עבור חברות ומדינות כבר שנים רבות שלא עוברות לפתרונות מחשוב ענן מתקדמים עקב הסיכונים הגבוהים לחשיפת המידע על ידי גורמים עוינים."

HUB Security תשתף פעולה עם משרד הביטחון למתן תוצרי תקשוב עבור מחלקת תקשוב וההגנה בסייבר בכלל מערכי היבשה. 

HUB Security הוקמה ב-2017 על ידי יוצאי יחידות המודיעין 8200 ו-81. החברה מתמחה בהגנה על מידע מסחרי רגיש של חברות, ובידיה פתרון מחשוב מוצפן מתקדם עבור חברות וארגונים שמטרתו מניעת חדירה עוינת והגנה על המידע המסחרי הרגיש של החברות.

הפתרון יאפשר למשרד הביטחון לעבוד עם ענן ציבורי תחת מגבלות סיווג שיקבעו בנהלים. המטרה במשרד הביטחון במהלך זה הוא לייצר תשתית עצמית לחלוקת מפתחות פרטיים וציבוריים בהתממשקות ל-API של ספק הענן הציבורי. 

בתצורה זו, תשתית משהב״ט תייצר את המפתחות, וכאשר משתמש ירצה לגשת לענן ציבורי, הענן יתשאל תשתית זו על מנת לקבל את המפתחות. בצורה כזו, ספק הענן לא יחזיק את המפתחות אצלו. 

לצד היכולת לייצר מפתחות חזקים על בסיס קוואנטי ושמירה שלהם בקופסאות חומרה ייעודיות (HSM), התשתית הקוואנטית גם ״יודעת״ לנטר שינויים בסיב האופטי המחבר בין הקופסאות המחזיקות את המפתחות. כלומר, אם גורם עוין ינסה לנטר את התקשורת בקו התקשורת על מנת לתפוס מידע, התשתית תהיה מודעת לכך ותסווג את המידע כגלוי (נגד האזנות). 

היישום בצה״ל צפוי לקחת כחצי שנה. כאשר, שוב, המטרה היא להגיע לבעלות מלאה על שרשרת הסוד (מפתחות ההצפנה) מול ספק הענן הציבורי. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית