גרף רווח של 200,000 ש״ח: תושב הרשות הפלסטינית שלח עשרות אלפי הודעות הנחזות להודעות שנשלחו מדואר ישראל

מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה הגישה לבית המשפט השלום בת"א כתב אישום נגד מחמד עבאסי, (21) תושב הרשות הפלסטינית 

bigstock

מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה הגישה לבית המשפט השלום בת"א כתב אישום נגד מחמד עבאסי, (21) תושב הרשות הפלסטינית, בין היתר בגין עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, העברת מידע כוזב במחשב וחדירה לחומר מחשב כדי לעבור עבירה אחרת.

זאת לאחר, שהנאשם שלח עשרות אלפי הודעות הנחזות להודעות שנשלחו מדואר ישראל וגרף רווח של למעלה מ 200,000 ש״ח.

על פי עובדות כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד ענבל קליין ממחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה, החל מחודש ספטמבר האחרון הנאשם תכנן וביצע הונאת דיוג (פישינג) רחבת היקף, בדרך של הפצת הודעות כוזבות לאלפי אזרחים ישראלים וניסיון שליחת עשרות אלפי הודעות כוזבות נוספות.

במסגרת ההודעות, שנחזו להיות מטעם דואר ישראל, הנאשם הציג מצג שווא, לפיו החבילה שהזמינו הגיעה לארץ באמצעות דואר ישראל, אך עצרה במכס ועליהם לשלם סכום של כ-297 ₪ על מנת לשחררה, אחרת תתווסף עמלה יומית לסכום התשלום.

לאחר ביצוע התשלום על-ידי מקבלי ההודעות, הועבר התשלום לאחד משלושה ארנקים של מטבעות דיגיטליים שהיו בשליטתו של הנאשם. במסגרת תוכנית הפישינג המתוארת, חדר הנאשם שלא כדין לשרת של חברה ישראלית, ללא ידיעת והסכמת בעלי החברה, במטרה לאחסן על שרת החברה את האתר המתחזה לדואר ישראל, אליו הובילו הודעות ה-SMS הכוזבות ששלח.

בנוסף, לצורך יצירת מצג שווא בפני מקבלי ההודעות באשר למהותם של דפי הנחיתה המתחזים, השיג המשיב שליטה בשמות מתחם (דומיינים) הנחזים בכזב לאתרים רשמיים של דואר ישראל, וכללו, בין היתר, את המילים: Post Israel, Doar Israel ו-Post IL. בדרך זו גרף הנאשם רווח כספי של למעלה מ-200,000 ₪ וניסה לגרוף סכום גבוה מזה.

במקביל להגשת כתב-האישום, ביקשה הפרקליטות את מעצרו של הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים נגדו. הפרקליטות הדגישה, במסגרת בקשת המעצר, את השיטתיות, התחכום וההיקף הנרחב של הנפגעים, והנפגעים הפוטנציאליים כתוצאה מפעילותו. כמו כן, ציינה הפרקליטות את העובדה שהעבירות בוצעו באמצעות האינטרנט, ועל כן אין אפשרות להבטיח את מטרות המעצר בדרך של חלופת מעצר.

התיק נחקר על ידי יחידת הסייבר בלהב 433 במשטרת ישראל.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית