מנכ"ל נטאפ ישראל: ״בשנה הקרובה נראה יותר ארגונים ישראלים בונים אסטרטגיה של ענן היברידי״

שלומי פרייס, מנכ"ל נטאפ ישראל, מסכם את 2021 ומסתכל קדימה ל2022: ״ארגונים מחפשים טכנולוגיות, שיאפשרו להם להגיב מהר לכל אירוע ולאפשר המשכיות עסקית לארגון וללקוחותיו. המידע מקבל ערך, הרבה יותר מבעבר״

קרדיט צלם: ניב קנטור

השנים 2020 ו-2021 הביאו מהפכה לחיינו בסדר גודל גלובלי. היינו עדים להאצה של תהליכים טכנולוגיים, במיוחד בעולם העבודה, אך גם בתחומי החינוך, בריאות, מדיה וממשל. לכבוד השנה האזרחית החדשה, ריכזנו מספר תחזיות אפשריות לקראת שנת 2022. 

עוד לפני תקופת הקורונה, צוותי מחשוב ומנהלי ה- IT בארגונים קראו להניע את השינוי הדיגיטלי ולחזק את הערך העסקי, אך אחרי פרוץ המגפה, גם מקבלי ההחלטות האסטרטגיות הבינו שהדיגיטציה קשורה קשר חזק לתפעול מוצלח של כל ארגון.

כך למשל בעידן הנוכחי התחזקו מגמות של ניתוח נתונים והפכו למקור מידע חשוב לקבלת החלטות עסקיות. בנוסף, הקווים בין העולם הפיסי לעולם המקוון נהיו מטושטשים וכך ניתן היום במקרים רבים לבחון רעיונות בצורה וירטואלית עוד לפני ששוקלים להוציא אותם לפועל. 

חודשי המגפה הובילו לעלייה משמעותית בהתקפות הכופר מאחר ויותר אנשים עבדו מרחוק, מה שהגביר את נקודות הפגיעות. ארגונים הבינו שהרבה תהליכי אבטחה ופרוטוקולים קיימים לא התאימו כבר למאבק בדרישות כופרה ולכן עליהם להסתמך על מניעה באמצעות AI ועל מדיניות של אפס אמון (Zero Trust). גישה זו מכירה בכך שהתקפות יקרו, אך ממזערת את הנזק שלהם. השיטה היא לגלות קבצים נגועים, לזהות ולהחליף אותם כמעט בזמן אמת. 

אימוץ הענן יתחזק אף יותר ויהפוך את שרשרת התהליכים העסקיים לעמידה יותר. ארגונים שכבר עשו "שיעורי בית" הוכיחו יציבות במהלך המגפה. עולם העבודה השתנה במהירות במהלך השנתיים האחרונות ועובדים מצפים ליכולת לעבוד מכל מקום.

מנגד, המעבר לעבודה מהבית חשף את המחסור בכוח אדם מיומן בתחומים רבים. נושא זה מהווה אתגר והזדמנות ומציב בפני אנשי הטכנולוגיה בעיה שאולי יוכלו לפתור באמצעים של תקשורת מרחוק. בנוסף, יש יותר משתמשים בשירותי אונליין ואם הם יתקלו במענה טוב ומאובטח הם פחות יחששו לחשוף פרטים אישיים שלהם בעתיד. 

בשנת 2022 נראה יותר שימוש מבוסס AI גם בענפים כמו חקלאות, ייצור מזון, רשתות אוכל מהיר, בידור ואירוח ותהליכים של אוטומציה יהיו בכל מקום מסביבנו. ככל שיותר ארגונים ישתמשו ב-AI הם יהיו זקוקים לבסיס הטכנולוגי שיאפשר להם לעשות זאת. מומחים צופים שהשימוש בלמידה ממוחשבת יהפוך להיות זול הרבה יותר בזכות השימוש בחיישנים. גם מדינות וממשלות צפויות להשקיע יותר ב-AI כדי לקדם את הכלכלה של מדינתם ולהתחרות בשדה הגלובלי. 

גם "החשיבה הירוקה" נמצאת בעלייה בעולם העסקי והארגוני. חשיבה כזו נובעת לא רק מרגולציה מתהדקת, אלא גם מהרצון לגייס עובדים מיומנים שיש להם מודעות סביבתית וחברתית. נראה פחות מפגשים בינלאומיים וטיסות לחו"ל ומצד שני עבודה יותר גמישה, אוטומטית ונשענת על תוכנה. ארגונים יבחנו לא רק את ההשפעות החברתיות של המעשים שלהם אלא גם את המעשים של השותפים שלהם ושל כל מי שהם באים אתו במגע. 

השוק הישראלי עובר ונוגע בשינויים העולמיים. אנו רואים אימוץ מהיר של דיגיטאציה ומעבר להתהליכים מבוססי טכנולוגיה, כאלה שבעבר עוכבו מסיבות שונות, מקבלות תאוצה. האנטרפרייז בישראל כולל בנקים, חברות ביטוח מעזים יותר להפנות שימושים לעולמות הענן ובונים אסטרטגיה של ענן היברידי, מתוך רצון להנות מהגמישות שמציעות חברות הענן.

גם העובדה שבטווח של שנה וחצי מהיום, אנו נהנה מנוכחות של ענקיות הענן בישראל וגמישות צפוייה ברגולציה, תאפשר שימושים נרחבים יותר ביכולות אלה. הלקוחות מחפשים כיום את הדרך הנכונה והמתאימה לעשות זאת. מתקפות הכופרה האחרונות שהיו בכותרות, העלו עוד יותר את הצורך של הארגונים לחשוב ולהשקיע במניעת התקפות או הוצאת מידע מהארגון, תוך דגש על חזרה לעבודה מהירה וללא פגיעה בתהליכים.

ארגונים מחפשים טכנולוגיות, שיאפשרו להם להגיב מהר לכל אירוע ולאפשר המשכיות עסקית לארגון וללקוחותיו. המידע מקבל ערך, הרבה יותר מבעבר ואנו עדים לפרויקטים בעולמות ה AI גם בתחומי הבריאות, הביטוח והמדעים. חברת נטאפ, המובילה בתחום ניהול הנתונים בעולם היברידי, מרובה עננים ובדגש על אבטחה וניהול הנתונים, משולבת היום בכל ארגון אשר נמצא בתהליכים הללו. 


מאת שלומי פרייס, מנכ"ל נטאפ ישראל

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית