נשאר רק להקדים לו״ז אספקה: משרד הביטחון חתם על ההסכם לרכש מסוקי תובלה ומטוסי תדלוק

היקף העסקה נאמד בכ-2 מיליארד דולר מכספי הסיוע האמריקני. על ההסכם, מול הצי האמריקאי (ה-NAVY), שבאמצעותו ירכשו המסוקים + 1.1 מיליארד דולר למטוסי התדלוק

קרדיט: לוקהיד מרטין

משלחת הרכש של משרד הביטחון בארה"ב חתמה על ההסכם (LOA) לרכש 12 מסוקים מתוצרת חברת לוקהיד מרטין-סיקורסקי האמריקנית, שיחליפו את מסוקי היסעור הוותיקים של חיל האוויר.

היקף העסקה נאמד בכ-2 מיליארד דולר מכספי הסיוע האמריקני. על ההסכם, מול הצי האמריקאי (ה-NAVY), שבאמצעותו ירכשו המסוקים, חתם ראש משלחת הרכש, תא"ל (מיל') מישל בן ברוך. העסקה כוללת אופציה לרכש של 6 מסוקים נוספים. המסוקים הראשונים צפויים להגיע לישראל במהלך שנת 2026. 

במקביל חתם ראש משלחת הרכש של משרד הביטחון על הסכם לרכש שני מטוסי תדלוק נוספים מסוג KC -46 של חברת בואינג. היקף העסקה מכספי הסיוע האמריקני נאמד ב-1.1 מיליארד דולר. מטוסי התדלוק, שיתווספו לשני מתדלקים שכבר נרכשו (4 מטוסים בסה"כ) יותאמו לתצורה ישראלית ולדרישות המבצעיות של חיל האוויר.  כמו כן, במטוסים ישולבו גם מערכות ישראליות.

רכש הפלטפורמות הינו חלק ממהלך רחב היקף, שמקדם משרד הביטחון יחד עם צה"ל בשנה וחצי האחרונות, לחיזוק יכולותיו ובניין כוחו של צה"ל אל מול איומים קיימים ועתידיים, לרבות במעגל שלישי. תכנית הרכש מכספי הסיוע האמריקני כוללת הצטיידות בטייסת חדשה של מטוסי "אדיר" (F35), מתדלקים (KC-46), מסוקי סער מחליפי יסעור מדגם CH-53K, חימושי אוויר מתקדמים, מערכות הגנה אווירית, פלטפורמות ימיות ויבשתיות חדשות ונושאי סייבר ודיגיטל.

את רכיבי הרכש סיכם שר הביטחון, בני גנץ, בסדרת דיונים ייעודיים עם כלל הגורמים הרלבנטיים. התקצוב אושר בוועדת השרים להצטיידות וכן בוועדה המשותפת לתקציב הביטחון בכנסת, בהתאם לחוק.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית