משרד התקשורת ורשות החדשנות העניקו מליונים לפיילוטים על גבי תשתיות הדור החמישי

מענקים בסך 4.3 מיליוני ש"ח יוענקו ל-3 סטרטאפים וחברות שיבצעו פיילוטים על גבי תשתיות הדור החמישי בסלולר

bigstock

משרד התקשורת ורשות החדשנות מפרסמים את החלטות ועדת המחקר לאישור מתן מענקים לסבב השלישי של ביצוע תכניות הרצה ניסיוניות ("פיילוטים") בסביבת דור 5 בסלולר. מטרת התוכנית היא לתמוך בהרחבת השימוש ברשת 5G בישראל ולפתח יישומים חדשניים על בסיס התשתית. 

המועמדויות השונות למענקים נבחנו באופן מעמיק ע"י צוותי מומחים המורכבים מבודקים מטעם רשות החדשנות ונציגי משרד התקשורת, ולאחר דיונים בוועדת המחקר של רשות החדשנות, זכו 3 חברות נוספות באישור לביצוע הפיילוטים ובמענקים בגובה של עד 50% מעלות הפרויקט. 

נובלסט (NOVELSAT)  – פיילוט למערכת הפצת תכני וידאו בזמן אמת, מליבת הרשת לאתרי דור 5 ולמכשירי הקצה, תוך שילוב טכנולוגיות עיבוד וידאו מתקדמות בקצה הרשת (Edge)  יחד עם שידור וידאו יעיל על גבי תשתית קיימת או לוויינית בשיתוף עם סלקום.

טופאיה (Topaia)  – פיילוט להטמעת טכנולוגית חישוב מיקום מדויק מאוד על בסיס GPS ברשת דור-5 בשיתוף עם סלקום.

רנאל ( – (Ran El כיסוי אצטדיון פתח תקוה במערכת דור 5 (URLLC) עם ביצועיים משופרים. כמו כן, המערכת תשתמש גם כשדה ניסוי לסטרטאפים מעולמות הספורט בשיתוף תיבר מגדלי תקשורת.

התכנית המשותפת עד כה העניקה תמיכות על סך 13 מיליון שקלים לחברות ישראליות שמפתחות יישומים בטכנולוגית הדור החמישי.  להערכת משרד התקשורת והרשות לחדשנות מדובר בטכנולוגיות שהצלחתן מהווה מהפכה דיגיטלית ומנוע צמיחה משמעותי לכלכלה הישראלית כולה. הפיתוחים החדשים בטכנולוגיית הדור החמישי צפויים להיות חוד החנית של הטכנולוגיות החכמות בשנים הקרובות והביקוש אליהם צפוי לגדול בכל העולם.

ברבעון הראשון של שנת 2022 ייצא הסבב הרביעי בתכנית. משרד התקשורת ורשות החדשנות מזמינים חברות וסטרטאפים להגיש את הצעותיהן לקול קורא הבא לפיתוחים בסביבת הדור החמישי בסלולר ולהצטרף ל-12 החברות שכבר זכו למענקים לפיתוח יישומים חדשניים בתחום.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית