לראות את העולם דרך פריסקופ: מפגש מפקדי שייטת הצוללות לדורותיהם

בפגישה נכחו שישה עשר מפקדי שייטת מתוך תשעה עשר המפקדים אשר בחיים מהקמת שייטת הצוללות בזרוע הים ועד ימינו. מפקדי העבר של השייטת נפגשו עם מפקדי השייטת הנוכחיים בבסיס חיפה

צילום: דובר צה״ל 

ביום שני האחרון התקיים מפגש מרגש, בעל ערך היסטורי ומבצעי של מפקדי שייטת הצוללות לדורותיהם בבסיס זרוע הים בחיפה.

בפגישה נכחו שישה עשר מפקדי שייטת מתוך תשעה עשר המפקדים אשר בחיים מהקמת שייטת הצוללות בזרוע הים ועד ימינו. מפקדי העבר של השייטת נפגשו עם מפקדי השייטת הנוכחיים בבסיס חיפה. במהלך הביקור המפקדים נפגשו בשייטת הצוללות והמשיכו למהלך סיורים והרצאות בנושא פעילות השייטת הנוכחית והעתידית.  

למידתם המשותפת על אופן פעילות השייטת של מפקדי שייטת הצוללות לדורותיה מהווה סמל לחשיבות של הזרוע ככלל והשייטת בפרט עבור כל אחד ממפקדיה מימי הקמתה ועד היום. איחודם של מפקדי השייטת תורם רבות לשיפור היעילות, המבצעיות והמוכנות למערכה הבאה, תוך למידה מאירועי העבר והפקת הלקחים וביצועם באופן המיטבי בכלים אשר בחזקת השייטת. 

מדברי תת אלוף במיל׳ גיל אגינסקי מפקד שייטת 7 לשעבר: ״מפגש מפקדי שייטת הצוללות לדורותיהם הינו מפגש עיתי חשוב ומלמד לכל המשתתפים. במהלך המפגש מוצגת העשייה המורכבת והמאתגרת של השייטת בפתיחות ושקיפות הראויה לציון, ולאחר מתקיים שיח פתוח בהשתתפות מפקדי הצוללות על האתגרים והדילמות הנוכחיות והעתידיות.

״בשיח זה מובא לשולחן ניסיון מצטבר של למעלה מ- 70 שנות פעילות השייטת! השנה הודגשו המקצועיות והיצירתיות שנדרשו מהלוחמים על מנת לעמוד ביעדים המבצעיים.״

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית