דיווח ברוסיה: עשרת אלפים חיילים ישובו לבסיסי הקבע לאחר סיום תרגיל סמוך לגבול אוקראינה

על פי סוכנות הידיעות הרוסית אינטרפקס התמרונים הצבאיים התקיימו באחרונה בחצי האי קרים ובמחוזות רוסטוב וקובאן. רוסיה חוזרת וטוענת שאין לה כוונות לפלוש לאוקראינה

יותר מעשרת אלפים חיילים רוסיים שבו לבסיסיהם ברוסיה בתום סדרות של אימוניים ותרגילים סמוך לגבול אוקראינה – כך הודיעה בסוף השבוע סוכנות הידיעות הרוסית אינטרפקס  "ממקורות צבאיים". 

התמרונים הצבאיים התקיימו באחרונה בחצי האי קרים ובמחוזות רוסטוב וקובאן. רוסיה חוזרת וטוענת שאין לה כוונות לפלוש לאוקראינה, וכך אמר גם הנשיא פוטין במסיבת העיתונאים השנתית שלו לרגל השנה החדשה.

אולם רוסיה מדגישה כי "יש לה זכות מלאה להציב  כוחות צבא היכן שתרצה". במערב מעריכים כי היום יש לאורך הגבול בין 60 ל-90 אלך חיילים רוסיים.

ניו יורק טיימס כתב בסוף השבוע כי הפנטגון מעיין באפשרות להעביר לאוקראינה מודיעין בזמן אמת שיאפשר לצבא האוקראיני להגיב במהירות במקרה של פלישה רוסית.

מקורות מסרו לעיתון כי המידע המודיעיני עשוי לכלול צילומים עדכניים ביותר של ריכוזי צבא רוסי כדי שהצבא האוקראיני יוכל לסכל חציית גבול. 

משרד החוץ הרוסי זימן את המיופה כוח האוקראיני במוסקווה לשיחת מחאה בעקבות התקפה על הקונסוליה הרוסית בעיר לבוב. ביום ששי השליך אדם שלא זוהה בקבוק מולוטוב לעבר בנין הקונסוליה האוקראינית בעיר. איש לא נפגע.

משרד החוץ הרוסי הודיע שהתקפה כזו היא סימן ל"היסטריית השנאה האנטי-רוסית באוקראינה היוצרת שנאה ותוקפנות נגד הפדרציה הרוסית".