שבוע הגנת הסייבר הישראלי בסימן מודעות למתקפות דיוג

במסגרת שבוע הגנת הסייבר שמצוין בישראל השבוע, 12 עד 16 בדצמבר, מוביל מערך הסייבר הלאומי מגוון אירועים וקמפיין שמטרתם להעלות את המודעות של הקהל הרחב לתופעה שרבים עדיין נוטים ליפול בה

מתקפות פישינג (דיוג) הן בין המתקפות הנפוצות בשימוש תוקפים בעולם הסייבר. רק בשנה האחרונה התקבלו במערך הסייבר הלאומי יותר מ-2,500 דיווחים בנושא, כאשר כל דיווח מצביע על בין עשרות למאות אלפי הודעות שנשלחו.

במסגרת שבוע הגנת הסייבר שמצוין בישראל השבוע, 12 עד 16 בדצמבר, מוביל מערך הסייבר הלאומי מגוון אירועים וקמפיין שמטרתם להעלות את המודעות של הקהל הרחב לתופעה שרבים עדיין נוטים ליפול בה. השבוע יתקיים בשיתוף כ-150 חברות, בנקים, משרדי ממשלה ורשויות מקומיות.

"מתקפות פישינג הן מתקפות פשוטות וקלות ליישום שמנצלות את הטבע האנושי לטעויות", מסביר ניצן עמר, ראש מכלול עמידות במערך הסייבר הלאומי. "המתקפות הופכות מתוחכמות יותר וקשות לעיתים לזיהוי, אך באמצעות מספר סימנים ובדיקות פשוטות ניתן להימנע מליפול בהן. הגברת המודעות וביצוע ההנחיות הם המפתח לבלימת המתקפה הבאה".

במסגרת השבוע, ייערך תרגיל רחב בהשתתפות כ-20 ארגונים שישלחו הודעת דיוג מדומה לעשרות אלפי עובדים במצטבר. עובדים שילחצו על הקישור יקבלו הודעה שמדובר בתרגיל עם המלצות התגוננות ומודעות.

במהלך השבוע מפרסם המערך קמפיין פרסום נרחב תחת הסלוגן "לזהות את הסימנים ולגלוש בטוח", בליווי אתר עם המלצות להתנהלות בטוחה, משחק אינטראקטיבי לזיהוי הודעות דיוג, לומדות ועוד. נוסף לכך, יתקיימו הרצאות של אנשי ונשות סייבר לתיכונים ולקהלי יעד שונים.

בין השותפים השונים לשבוע: משרד ראש הממשלה, המשרד לביטחון פנים, משרד החוץ, משרד החינוך, משטרת ישראל, הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, חברת החשמל, מתקן ההתפלה שורק, גב ים נגב, פרטנר, הפניקס,ARMOR IT & SECURITY LTD , CyberArk, MAX ביטוח ישיר ועוד.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית