ישראל וקפריסין חתמו על הסכם לשיתוף פעולה מדעי-טכנולוגי

ההסכם יאפשר שיתופי פעולה בתחום המחקר המדעי והטכנולוגיה בין שתי המדינות לקידום המצוינות המדעית של ישראל וקפריסין

קרדיט: עמוס בן גרשום /לע"מ

היום, יום שלישי, 7.12.21, בנוכחות נשיא קפריסין וראש ממשלת ישראל, נפתלי בנט, חתמו שרת החדשנות, המדע והטכנולוגיה, אורית פרקש-הכהן, וסגן שר החדשנות והטכנולוגיה של קפריסין, Kyriacos Kokkinos על הסכם לשיתוף פעולה מדעי-טכנולוגי בין ישראל לקפריסין במסגרת הפגישה טרילטראלי ישראל-יוון-קפריסין.

ההסכם מחזק את שיתופי הפעולה המדעיים והטכנולוגיים בין המדינות, ומספק מסגרת חדשה לקידום ותמיכה של רעיונות ומחקרים מדעיים, טכנולוגיים בין שתי הממשלות.

ההסכם יעודד גם שיתופי פעולה בין מוסדות מחקר מדעיים של שתי המדינות, מימוש תכניות ופרויקטים מדעיים וטכנולוגיים משותפים, חילופי מדענים וסטודנטים ויצירת מחקרים מדעיים יזומים בתחומי עניין משותפים כפי שיסכימו עליהם הצדדים, וביניהם למשל היערכות לאסונות טבע (רעידות אדמה, שריפות, צונאמי), חקר מדעי הים ועוד.
 
שרת החדשנות, המדע והטכנולוגיה, אורית פרקש-הכהן: ״שמחה לחתום על ההסכם החשוב הזה. המוח הישראלי והשגיו בעולמות המדע והייטק מהווים נכס אסטרטגי ליחסי החוץ של מדינת ישראל. ההסכם יחזק את שיתוף הפעולה בין המדינות ויעזור לחוקרים שלנו לקדם פרוייקטים קיימים ונוספים.״
 
במסגרת פעילות משרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה לחיזוק הקשרים המדעיים של ישראל בעולם, פעילים יותר מ-20 הסכמים לשיתופי פעולה מדעיים עם כ-15 מדינות נוספות ובהן: איטליה, צרפת, גרמניה, סין, הודו, דרום קוריאה, יפן, בריטניה ורוסיה.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית