איחוד האמירויות רוכשת 80 מטוסי קרב מצרפת

העסקה כוללות 80 מטוסי קרב ראפאל משודרגים ו-12 מסוקי קרב תוצרת איירבוס בהיקף של כ-18 מיליארדי דולרים

https://www.dassault-aviation.com/en/group/press/press-kits/historical-contract-for-the-acquisition-of-80-rafale-f4-by-the-united-arab-emirates/

צרפת חתמה על עסקות נשק ענקיות עם איחוד האמירויות, הכוללות 80 מטוסי קרב ראפאל משודרגים ו-12 מסוקי קרב תוצרת איירבוס. חוזי הנשק נחתמו בסוף השבוע בעת ביקורו של הנשיא מקרון באיחוד האמירויות, כחלק ממסע בארצות המפרץ הפרסי.

דיפנס ניוז מדווח שעסקת 80 מטוסי ראפאל היא בהיקף של 18 מיליארד דולר, וזו בבחינת הצלה לתעשיה הביטחונית הצרפתית שהפסידה עסקת ענק של מכירת צוללות תוצרת צרפת לאוסטרליה. מציינים את הקשרים ההדוקים בין צרפת לבין איחוד האמירויות. לצרפתים יש בסיס צבאי ימי ליד אבו דאבי בו חונים גם מטוסים צרפתיים וצוותים. 

איחוד האמירויות ירכוש ממפעלי דאסו אוויאסיון מטוסי ראפאל מהדגם המשודרג F-4, ובטקס החתימה נכחו הנשיא מקרון ונסיך הכתר מוחמד בין זאייד אל-נחיאן.

מאיחוד האמירויות בא מקרון לג'דה, שם התקבל על ידי נסיך הכתר הסעודי מוחמד בן סלמן. נמסר שהם דנו בנושאים אזוריים כולל נושאי הנשק הגרעיני האיראני והמצב בלבנון. 

במסעו במדינות המפרץ מלווה מקרון במשלחת גדולה של אנשי עסקים ותעשיה, כולל נציגים של התאגידים הגדולים דאסו, תאלס, EDF  ואחרים.

סוכנות הידיעות הצרפתית AFP דיווחה שבארצות המפרץ יש חוסר ביטחון באשר למידת ההתמקדות ותשומת הלב הנוכחית של ממשלת הנשיא ביידן באזור זה של העולם. אם כי מדינות המפרץ רוכשות כמויות גדולות של נשק אמריקני. 
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית