המרדף מול רוסיה: מי יגיע ראשון למעמקי הים התיכון למשות את ה-F-35 של הצי הבריטי

הועלתה השערה שסיבת התאונה היא פיסת פלסטיק קטנה שבה מכסים את פתחי יניקת האוויר של המטוס כמחסה מפני הגשם

אילוסטרציה. צילום: דובר צה״ל 

אותר על קרקעית הים התיכון מטוס הקרב החמקן F-35B הבריטי שהתרסק מיד אחרי המראה מנושאת המטוסים 'המלכה אליזבת'. הטייס נטש את המטוס בשלום ונחת על נושאת המטוסים. 

משרד ההגנה הבריטי הודיע כי שברי המטוס נמצאו בתום מבצע חיפושים משותף בריטי-אמריקני. באזור נראו כלי שיט של הצי הרוסי שהפליגו מנמל טרטוס שבסוריה, ונעשו מאמצים גדולים לא לאפשר לרוסים גישה למטוס הטבוע.

סר סטפן לאבגרוב, נציג סוכנות הביטחון הלאומי, מסר בפרלמנט הבריטי בלונדון שהמטוס אותר אך טרם הועלה אל פני הים. לדבריו מחפשים עתה את שני מכשירי ההקלטה של נתוני הטיסה ושל תקשורת הטייס כדי ללמוד את סיבות התאונה.

הוא הוסיף כי למערב ידועות היכולות התת-ימיות של הרוסים, ולכן ננקטו צעדים כדי למנוע התקרבות של אניות רוסיות לאתר התאונה.

סוכנות SOFREP מוסרת כי סרטוני וידיאו מנושאת המטוסים מראים שהמטוס איבד כוח בעת שהטייס התקרב לנקודת ההמראה על סיפון נושאת המטוסים. הטייס הבחין שהמנוע מאבד מכוחו ולכן מיהר להפעיל את מושב המפלט ברגע שהמטוס עבר את סף נושאת המטוסים וצלל למעמקי הים. המצנח נפתח והטייס נחת בשלום. 

הועלתה השערה שסיבת התאונה היא פיסת פלסטיק קטנה שבה מכסים את פתחי יניקת האוויר של המטוס כמחסה מפני הגשם. יתכן שפיסת הפלסטיק נשאבה לתוך המנוע. היא נמצא צפה בים. אולם עדיין אין תוצאה סופית של חקירת התאונה. 
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית