הימ״מ הוגדרה כיחידה הלאומית למאבק בטרור

בסיכום עם שר הבט"פ ומפכ"ל המשטרה, יוקצו 10 מיליון ש"ח בשנת 2022 לחיזוק היחידה

הימ״מ הוגדרה כיחידה הלאומית למאבק בטרור

קרדיט צילום: דוברות המשטרה

ראש הממשלה, נפתלי בנט, הכריז אתמול (ד') בטקס הסמכת לוחמי היחידה המשטרתית המיוחדת (ימ"מ), על הגדרתה כיחידה הלאומית למאבק בטרור. ההחלטה, שהתקבלה בתיאום עם שר הביטחון, השר לביטחון הפנים ומפכ"ל המשטרה, תובא לאישור ועדת השרים לביטחון לאומי (הקבינט המדיני-ביטחוני) באחת מישיבותיה הקרובות.

ההחלטה נסמכת על עבודת מטה שהוביל המטה לביטחון לאומי (מל"ל) בשנים האחרונות, אשר המליצה על קידום המהלך. בהתאם, יוקצו 10 מיליון ש"ח מתקציב משרד רה"מ בשנת 2022 לחיזוק היחידה, עיבוי המערך הלוחם, הגדלת כח האדם ושדרוג הכשירות המבצעית, בדגש על אמצעי לחימה ותשתיות האימונים.

מדברי ראש הממשלה, נפתלי בנט: "רבותיי, אני שמח להודיע כאן היום על החלטתי להגדיר את הימ"מ כיחידה הלאומית למאבק בטרור של מדינת ישראל. ההחלטה תובא לקבינט בקרוב. המטרה שלי היא שהימ"מ תהיה היחידה הטובה בעולם ללוחמה בטרור, ואתם האנשים הנכונים למשימה. במשך 47 שנים אתם היחידה.

״ההכרזה הזאת מבטאת את ההערכה הרבה שרוחשים המדינה ואזרחיה לפועלה רב השנים של הימ"מ. ההכרזה הזאת מגלמת הוקרה עצומה ותודה על חירוף הנפש, על המסירות ועל הדבקות במשימה – המאפיינות את הימ"מ עוד מימיה הראשונים. מכובדיי, הסדרת מעמדה של הימ"מ כיחידת הלוחמה בטרור הלאומית היא מכפיל כוח חשוב אשר מעצב במידה רבה גם את עתידה של היחידה לשנים קדימה.״

השר לביטחון פנים, עמר בר-לב: "ההכרזה על הימ"מ כיחידה לאומית הייתה צריכה להיעשות מזמן, ואנחנו פה בשביל לעשות - מוטב מאוחר מלעולם-לא. הימ"מ עומדת כיום בחוד החנית של העשייה המבצעית של משטרת ישראל, צה"ל והשב"כ, של הביטחון הלאומי של מדינת ישראל, ונדרשת לפעולות המורכבות והחשובות ביותר שיוצאות לפועל".

מפכ״ל המשטרה, רנ״צ קובי שבתאי: ״אתם לוחמי הימ"מ תמצאו את עצמכם גם בחזית הזו בתוך גבולות המדינה ומחוצה לה. מאות המבצעים החשאיים והמוצלחים שאתם לוחמי הימ"מ ביצעתם במהלך השנה מצטרפים לפסיפס המבצעים היחידתי שהחל להיבנות כבר לפני ארבעים ושבע שנים, בשנת 1974 עם הקמת היחידה.״

אולי יעניין אותך גם