חברת הסייבר Cycode גייסה 56 מיליון דולר בסבב B

החברה מספקת פתרון הגנה מקיף לתשתיות שרשראות אספקת התוכנה של ארגונים, אשר תקיפתן עלולה לאפשר גישה לקוד המקור של החברה

חברת הסייבר Cycode גייסה 56 מיליון דולר בסבב B

עובדי Cycode. צילום: ניקי טרוק

חברת הסייבר הישראלית Cycode, שפיתחה פתרון הגנה מקיף לתשתיות שרשראות אספקת התוכנה (Software Supply Chain), הודיעה על השלמת סבב גיוס B בסך 56 מיליון דולר, שישה חודשים בלבד לאחר גיוס סבב A בסך 20 מיליון דולר. את הסבב הובילה קרן הפרייבט אקוויטי הגלובלית Insight Partners, והשתתפה בו גם קרן ההון סיכון YL Ventures, אשר הובילה את השקעת הסיד בחברה. הגיוס הנוכחי ישמש את החברה להאצת המכירות והמשך פיתוח המוצר. סך גיוסי החברה עומד על 81 מיליון דולר.

עם התפתחות עולמות התוכנה, אתגרי האבטחה השתנו. המפתחים אימצו כלים חדשים לתשתיות ניהול ובניית הקוד - ושרשרת האספקה הפכה לפוטנציאל התקיפה. תקיפה של אותן שרשראות אספקה מאפשרת גישה לקוד המקור של החברה, יכולת לחבל בתוכנה ולהטמיע בה קוד זדוני, גניבת מפתחות וסיסמאות לשירותי תשתית ועוד. הטכנולוגיה שפיתחה Cycode, עונה על הצרכים החדשים - היא מתחברת לשלל הכלים המשמשים בתהליך הפיתוח, הניהול וההפצה של תוכנה ומספקת לארגונים שקיפות מלאה והגנה מפני הסיכונים השונים הנלווים להן.

חברת Cycode הוקמה ב-2019 ע"י ליאור לוי (מנכ"ל), לשעבר ארכיטקט אבטחת מידע, ורונן סלבין (סמנכ"ל טכנולוגיה), חוקר אבטחת מידע ויזם. החברה מעסיקה כיום כ-50 עובדים במשרדיה בתל אביב ובארה"ב, ועתידה לגייס כ-70 עובדים נוספים. בין לקוחות החברה ניתן למצוא את Grubhub, Databricks, Copart, Rapyd ועוד.

"לאחרונה, ניתן לראות עלייה ניכרת בתדירות ובחומרה של תקיפות שרשרת אספקת התוכנה. לפי התחזיות, עד 2025, 45% מהארגונים צפויים לחוות תקיפה בשרשראות אלו". סיפר ליאור לוי, מייסד שותף ומנכ"ל Cycode. "הגיוס יאפשר לנו להמשיך להתמקד בהרחבת גרף המידע של החברה. באמצעות הגרף, אנחנו ממפים באופן מקיף את שרשראות האספקה - כולל בעיות אבטחה, פעילויות משתמשים ואירועים נוספים במחזור הפיתוח של הקוד. בכך אנחנו יכולים לאתר חריגות, למנוע הטמעת קוד זדוני ולתעדף את הסיכונים".

״תקיפות הסייבר החמורות של השנים האחרונות העלו באופן ניכר את המודעות ובהתאם את הצורך בפתרון מקיף והוליסטי, ולכן Cycode הפכה בזמן קצר לאחת החברות עם הצמיחה המהירה ביותר בתעשיית ה-AppSec ״, מסר ג'ון ברנן, שותף בקרן YL Ventures.