מספר המשרות המוצעות לעובדי הייטק זינק ב- 244% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד

כך על פי דו״ח התעסוקה הרבעוני של Ourcrowd. המשרות הכי מבוקשות נמצאות בתחומי הנדסת תוכנה, מכירות ופיתוח עסקי. לראשונה, מרבית החברות צופות האטה בגיוס עובדים ב-2022

מספר המשרות המוצעות לעובדי הייטק זינק ב- 244% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד

BIGSTOCK/Copyright: berezko

פלטפורמת ההשקעות OurCrowd פרסמה את דו"ח התעסוקה הרבעוני שלה לענף ההייטק בישראל המצביע על מגמות מרכזיות בשוק. הנתונים מבוססים על משרות חדשות שפרסמו 152 חברות פורטפוליו של OurCrowd המעסיקות אלפי אנשי מקצוע בתחומי ההייטק בישראל ובארה"ב.

הדו"ח חושף כי ההייטק הישראלי ממשיך לשעוט קדימה לצמיחה מהירה, הנובעת הן מהביקושים לפתרונות דיגיטליים והן מהחזרה לעבודה מלאה במתכונת היברידית. אחד המדדים המרכזיים המעידים על כך הוא מספר המשרות המוצעות שגדל ב-244% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד (מ-1,024 משרות ל-3,528 משרות עתה).

ברבעון זה מספר החברות המגייסות גדל מ-148 ברבעון הקודם ל-152 ברבעון השלישי של 2020. בחישוב יומי נרשמה צמיחה של 51% במספר המשרות החדשות וברבעון זה התפרסמו מידי יום 47 משרות חדש לעומת 31 ברבעון השני של 2021.   

יתרה מזאת, 65% מהחברות מעידות כי הן מגייסות ברבעון השלישי יותר עובדים מאשר ברבעון המקביל של שנת 2020, 5% מגייסות פחות עובדים ו-30% מגייסות מספר דומה של עובדים. לאור המגמות הללו' אין זה מפתיע שיותר משני שליש מהחברות (78%) סבורות שכיום שוק התעסוקה הוא שוק של עובדים ולא של מעסיקים, ורק 8% סבורות שהשוק הוא של המעסיקים ו-14% סבורות שהשוק מאוזן.

עם זאת, על אף ההתרחבות החיובית של מספר המשרות והגיוסים בפועל, לראשונה מאז תחילת שנת 2020 מסתמנת מגמת האטה בתוכניות הגיוס של החברות. על פי הנתונים, 65% מהחברות צופות גיוסים מתונים של כוח אדם בשנת 2020, דהיינו גיוס של משרות מפתח ולא גיוס רחב מכוון צמיחה. 35% מהחברות בלבד מתכננות גיוסים אגרסיביים. נתונים אלה משקפים מגמה הפוכה לזו של הרבעון הקודם שבו 61% מהחברות תכננו גיוסים רחבים למחצית השנייה של 2021.

בדומה לרבעון הקודם, הביקוש הגדול ביותר מתמקד במהנדסי תוכנה (20% מהמשרות) וכן משרות של מכירות ופיתוח עסקי (13%) וביחד הם תופסים 33% מכלל המשרות המוצעות. אחריהן באות משרות בתחום התפעול (11%) IT (10%) ומנהלי מוצר (8%).

החברות מסרו נתונים על השכר שהן מציעות למנהלי מוצר. מנהל מוצר מתחיל מרוויח בין 12,000 ₪ ל-16,000 ₪ לחודש וכמחצית מהחברות ישלמו שכר אף גבוה מכך. מנהל מוצר בעל ניסיון של 3 עד 5 שנים ירוויח בין 16,000 ₪ ל-22,000 ₪ לחודש ורוב החברות (59%) מציעות אף שכר גבוה מכך. מנהל מוצר בעל ניסיון של 7 עד 10 שנים מרוויח 25,000 עד 30,000 ₪ לחודש בכשליש מהחברות ואילו כ-70% מהחברות משלמות 30,000 ₪ ומעלה.

על פי המחקר84% מהחברות מיישמות כיום מודל היברידי (עלייה קלה מ-81% ברבעון הקודם) אך במקביל נרשמה עלייה גם בשיעור החברות הדורשות נוכחות מלאה במשרדים, מ-13% ברבעון הקודם ל-16% ברבעון הנוכחי.

אחד הממצאים שעלו בסקר נוגע להשפעת העבודה מרחוק על נכונותן של החברות להעסיק עובדים מהפריפריה. כיום, 28% מהחברות מעידות שהן מגייסות יותר עובדים מהפריפריה  עקב הניסיון החיובי שנצבר בעבודה מרחוק במהלך הקורונה. 68% מהחברות מגייסות שיעור דומה של עובדים מהפריפריה, ורק 4% מגייסות כיום פחות עובדים מהפריפריה. 76% מהחברות ציינו שהעובדים מהפריפריה יכולים לעבוד מהיכן שהם רוצים, מודל היברידי על פי בחירתם.     

ללי דוד, שותפה ב-OurCrowd, מסרה: "הממצא שמרתק בעיני במיוחד הוא הנכונות המתגברת להעסיק עובדים מהפריפריה בעקבות הניסיון הטוב המצטבר בעבודה מרחוק. למגמה הזאת יש פוטנציאל לייצר שינוי מאד משמעותי במרקם החיים בישראל ואנחנו מקווים שזו מגמה שתמשיך ותתבסס".    

הכי מבוקשים: מהנדסי תוכנה, אנשי מכירות ומפתחים עסקיים

מאז הקמתה בשנת 2013 גייסה פלטפורמת ההשקעות OurCrowd התחייבויות להשקעה של 1.8 מיליארד דולר במעל 280 חברות פורטפוליו ו-30 קרנות, ורשמה 50 אקזיטים, וביניהם: ההנפקות בנאסד"ק של Beyond Meat ו-Lemonade, הרכישה של Jump Bike על ידי Uber, הרכישה של Briefcam על ידי Canon, הרכישה של Argus על ידי Continental, הרכישה של Crosswise על ידי אורקל, הרכישה של Corephotonics על ידי סמסונג, והרכישה של CyberX על ידי מיקרוסופט.

אולי יעניין אותך גם

טל חן, שותף במחלקת בנקאות השקעות ומימון תאגידי בDeloitte- ישראל (טל היה בין מובילי הדוח) | קרדיט צילום: אלמוג סוגבקר

Deloitte ישראל: קיטון בהוצאות על מוצרי סייבר יגדיל מיזוגים בענף

גיוסי השקעות בשוויי Down-Round, עשויים לשמש כקטליזטור לרכישות חברות סייבר על ידי חברות בינ"ל