״מנהיג עם לב ונשמה״: הכירו את פאראג אגרוול, המנכ״ל החדש של טוויטר

איש אמונו של המייסד והמנכ״ל הפורש ג׳ק דורסי, מהנדס מחשבים בן 37 שכיהן עד אתמול כקצין הטכנולוגיה הראשי של החברה, ייטול את המושכות ״על מנת להראות לעולם את הפוטנציאל המלא שלנו״

פאראג ארגוול, המנכ״ל החדש של טוויטר. צילום מסך מתוך טוויטר

״הצטרפתי לחברה לפני עשר שנים, כאשר היו בה פחות מאלף עובדים. ראיתי את העליות והמורדות, את האתגרים והמכשולים, הניצחונות והטעויות. מעל לכל, אני רואה את ההשפעה האדירה שלנו. אני רוצה שתאהבו את המקום בו אתם עובדים וגם את הדרך בה אנו עובדים. העולם צופה בנו, בואו נראה לו את הפוטנציאל המלא שלנו״, כך כתב מנכ״ל טוויטר הנכנס, פאראג אגרוול, במכתב לעובדי החברה שפרסם, איך לא, בחשבון הטוויטר שלו, וחתם בהאשטג #oneteam.

עד אתמול, השם ג׳ק דורסי היה שווה למותג טוויטר. חרף היותו איש אמונו של המייסד והמנכ״ל, מעטים בציבור הרחב הכירו את שמו של אגרווול בן ה-37, שכיהן בתפקידו האחרון כקצין הטכנולוגיה הראשי של החברה. ״פאראג היה הבחירה שלי מזה זמן מה, בהתחשב בעומק הבנתו לגבי החברה וצרכיה. פאראג היה מאחורי כל החלטה קריטית שסייעה להפוך את החברה למה שהיא. הוא סקרן, חוקר לעומק, רציונלי, יצירתי, דורש מעצמו, בעל מודעות, ועניו. הוא מנהיג עם לב ונשמה, והוא אדם אליו אני פונה על בסיס יומיומי״, כתב דורסי במכתב ההתפטרות שלו.

״כאשר דורסי דחף את החברה לבנות את יכולות למידת המכונה והבינה המלאכותית שלה ב-2014, הוא פנה לאגרוול. כאשר נזקק לשיפור תשתיות החברה, הוא שוב פנה לאגרוול. וכאשר הוא חזה עתיד שיתבסס על רעיון הביזור וטכנולוגיות הבלוקצ׳יין, הוא שוב פנה אליו לעזרה״, נכתב הבוקר ב״ניו יורק טיימס״.   

ארגוול נולד וגדל במומבאי, ולאחר שהשלים לימודים אקדמיים במדעי המחשב והנדסת מחשבים עבר לארה״ב בשנת 2005, כדי ללמוד לדוקטורט במדעי המחשב באוניברסיטת סטנפורד. הוא הצטרף לטוויטר ב-2011, לצוות ההנדסה שפיקח על טכנולוגיות הפרסום של החברה, ובמהרה התבלט כעילוי. ה״ניו יורק טיימס״ מציין שצוותו של ארגוול היה בין הראשונים שעשו שימוש נרחב בלמידת מכונה, ופיתחו טכניקות למיקוד מודעות – מה שכמובן עזר מאוד להגדיל את הכנסות החברה ואת המותג.

בהמשך חבר ארגוול לקבוצת מהנדסים שבדקו את הפרויקטים בפיתוח של החברה ושיפרו אותם, עד שמונה ל-CTO בשנת 2017. הטיימס נותן לו את הקרדיט על היותר אינסטרומנטלי בבנייתה מחדש של התשתית הטכנולוגית של טוויטר, שלמעשה ״קובצה״ יחד במהלך השנים, ללא תכנון ראשוני מקיף – מצב שהוביל לבעיות הנדסיות שונות ומנע מהחברה להציג מוצרים ושירותים חדשים במהירות הרצויה (״כשאנחנו שומעים אנשים אומרים שטוויטר איטית, זה כואב, וזה משהו שאנו משתמשים בו כמעלה מוטיבציה״, אמר מוקדם יותר השנה בראיון ל-The Information).  

כמו כן, פיקח ארגוול על הפלטפורמה המבוזרת של טוויטר, Bluesky, עליה הכריז דורסי לראשונה ב-2019 כ״תקן פתוח ומבוזר עבור מדיה חברתית״, ועל צוות הקריפטו החדש של החברה. פרויקט נוסף עליו ניצח ארגוול הוא תהליכי העברת חלק ממוצרי החברה מהשרתים שלה לשירותי ענן חזקים יותר, של גוגל ואמזון (העבודה מול אמזון צפויה להסתיים רק ב-2023).

אתר The Verge מנסה למצוא רמזים לדרך בה יתמודד ארגוול עם הבעיה הגדולה ביותר של הרשתות החברתיות – ניהול ומידור תכנים. האתר מצטט מראיון שהעניק אשתקד ל-MIT Technology Review, בו אמר ש״התפקיד שלנו אינו להיות כבולים לתיקון הראשון לחוקה (חופש הביטוי, מ״ק), אבל כן לספק שיחה ציבורית בריאה״. בראיון, ציין ארגוול כי מטרת החברה לתפיסתו היא ״הימנעות מנזק מסוים שמידע יכול לגרום לו״, במקום ״לנסות להיות הבורר בנוגע למה אמת או שקר באינטרנט״ – וזאת כיוון ש״להגדיר מידע מוטעה זה ממש, ממש קשה״, לדבריו.

הניו יורק טיימס מזכיר ראיון של ארגוול משנת 2019, בו אמר ש״התפקיד שלנו השתנה מ׳אנחנו מארחים המון תוכן׳ ל׳אנחנו מכוונים אנשים לעבר מה שהם מתעניינים בו׳. אנחנו חושבים על זה במונחים של ׳איך משהו מקבל תשומת לב, ובאיזה הקשר׳? מה שאנחנו מארחים או לא מארחים זו בעיה של 10 שנים אחורה״.

ומה יהיה התגמול הכספי של המנכ״ל החדש? על פי המסמכים שהגישה טוויטר לרשות האמריקנית לניירות ערך (SEC), משכורתו של ארגוול תעמוד על מיליון דולר לשנה, לפני בונוסים ולפני אופציות.   

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית