רשות ההגבלים העסקיים האיטלקית נגד חברות הביג טק

קנסה את גוגל ואפל ב-10 מיליון יורו האחת, בשל ״שיטות אגרסיביות״ הקשורות לשימוש מסחרי בנתוני משתמשים. מספר ימים לפני כן קנסה את אפל ואמזון ב-225 מיליון דולר

REUTERS/Dado Ruvic/Illustration/File Photo

רשות ההגבלים העסקיים האיטלקית קנסה את גוגל ואת אפל בקנס של 10 מיליון יורו האחת, בשל ״שיטות אגרסיביות״ הקשורות לשימוש מסחרי בנתוני משתמשים. שתי החברות הודיעו כי הן דוחות את ההחלטה ויערעו עליה. זהו הסכום המקסימלי שניתן להשית במקרים אלה, על פי החוק האיטלקי, והקנס השני בתוך מספר ימים נגד אפל.  

בהסבר שסיפקה בנוגע להחלטתה, הצהירה הרשות האיטלקית כי החברות לא סיפקו מידע ברור ומיידי בנוגע לאופן בו הן אוספות את נתוני המשתמשים שלהן וכיצד הן משתמשות בהן, כך על פי דיווח של סוכנות הידיעות רויטרס. עוד טוענת הרשות, כי המערכת של גוגל תוכננה באופן כזה, שבו בעת הגדרת חשבון משתמש ברירת המחדל של הקונפיגורציה הקיימת היא אישור תנאי השימוש – ובנוגע לאפל, בכלל לא קיימת כל ברירה, אם לאשר או לא.

מחברת אפל נמסר בתגובה להחלטה כי יש לה ״מחויבות ארוכת שנים לפרטיות משתמשינו, ואנו עובדים קשה מאוד כדי לעצב מוצרים ותכונות שמגנים על נתוני הלקוחות. אנו המובילים בתעשייה מבחינת שקיפות ושליטה עבור כל המשתמשים, כך שהם יכולים לבחור איזה מידע לשתף וכן כיצד ייעשה בו שימוש״. גוגל ציינה כי ״יש לנו שיטות עבודה שקופות והוגנות על מנת לספק למשתמשים שלנו כלים מועילים ומידע ברור על השימוש. אנו עובדים קשה כדי לעמוד בהתאמה מלאה לכללי הגנת הצרכן״.

אין זה הפרק הראשון במלחמתה של הרשות האיטלקית בענקיות הטכנולוגיה. בנובמבר אשתקד קנסה את אפל בעשרה מיליון יורו בשל שיווק אגרסיבי ומטעה של מכשירי האייפון שלה – הטענה הייתה שאפל פרסמה כי דגמים מסוימים עמידים במים, אך לא הבהירה כי הדבר נכון רק לנסיבות מסוימות.

ביום רביעי בשבוע שעבר קנסה הרשות במשותף את אפל ואת אמזון בסכום של 225 מיליון דולר, בגין תיאום אי-תחרות לכאורה במכירת מוצרי אזניות Beats ומוצרי אפל נוספים בפלטפורמה של אמזון. גם במקרה זה הודיעו החברות כי יערערו על ההחלטה והתרעמו על ״חוסר המידתיות״ שבו.   

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית