ארה״ב מובילה את תחום המחשב הקוואנטי עם 256 קיוביטים 

QuEra גם מציגה את יכולת התכנות המשופרת של המחשב שלה, שבו כל קיוביט הוא אטום יחיד וקר במיוחד. המחשב שלה מאפשר תכנות מחדש של הליך החישוב בזמן אמת 

ארה״ב מובילה את תחום המחשב הקוואנטי עם 256 קיוביטים 

bigstock

QuEra Computing, סטארט-אפ מבוסטון, הציג את יכולת התכנות של סימולטור קוונטי בפיתוחו בנפח 256 קיוביטים - מחשב קוונטי למטרות מיוחדות שנבנה לפתרון סוגים מסוימים של בעיות. מדובר בנפח קיוביטים גדול יותר מההכרזה האחרונה של יבמ על 127 קיוביטים. 

״בשנת 2019, גוגל הודיעה כי מכונת ה-53 קיוביטים שלה השיגה עליונות קוונטית - ביצוע משימה שאינה ניתנת לניהול על ידי מחשב קונבנציונלי - אך IBM ערערה על הטענה. באותה שנה, IBM השיקה את המחשב הקוונטי שלה עם 53 סיביות״, כותבים בפרסום של technologyreview.

״בשנת 2020, IonQ חשפה מערכת של 32 קיוביטים שלדבריה היא "המחשב הקוונטי החזק בעולם". ורק לאחרונה השיקה IBM את המעבד הקוונטי החדש שלה בנפח 127 קיוביטים. כעת, QuEra טוענת שיצרה מכשיר עם הרבה יותר קיוביטים מכל אחד מהמתחרים הללו.״

עם זאת, מספר הקיוביטים אינו הגורם היחיד שחשוב. QuEra גם מציגה את יכולת התכנות המשופרת של המכשיר שלה, שבו כל קיוביט הוא אטום יחיד וקר במיוחד. אטומים אלה מסודרים במדויק עם סדרה של לייזרים (פיזיקאים קוראים להם פינצטה אופטית). מיקום הקיוביטים מאפשר לתכנת את המכונה, לכוונן לבעיה הנחקרת, ואף להגדיר מחדש בזמן אמת את תהליך החישוב.

"בעיות שונות יחייבו את מיקום האטומים בתצורות שונות", אומר אלכס קיסלינג, מנכ"ל QuEra וממציא שותף של הטכנולוגיה. "אחד הדברים הייחודיים במכונה שלנו הוא שבכל פעם שאנחנו מפעילים אותה, כמה פעמים בשנייה, אנחנו יכולים להגדיר מחדש לחלוטין את הגיאומטריה ואת הקישוריות של הקיוביטים."

 

אולי יעניין אותך גם