GADFIN מפתחת מל״ט חשמלי לנשיאת 100 ק״ג משקל למרחק 500 ק״מ

ה-Gadfin Spirit-X הוא גרסה מוגדלת של Spirit One המסוגל לטוס למרחקים גדולים יותר מ-500 ק"מ, במהירות 150-200 קמ"ש

תמונה: Gadfin

GADFIN, חברת e-VTOL ישראלית, תציג ב- IMPROVATE INTERNATIONAL INNOVATION FORUM בירושלים, רשת משלוחים אוטונומית מלאה לטווח רחוק, המורכבת מ- Spirit One וה- Spirit X, הנמצא בפיתוח יחד עם תחנת התחזוקה הקרקעית האוטונומית המלאה(GMS-7).

יחד בונות שלושת הפלטפורמות אפשרות פריסה בינלאומית גלובאלית שתסייע בחיבור הפריפרייה למרכז, שינוע מטענים כולל רפואיים ממרכזים לוגיסטים מרוחקים וסריקת תשתיות לאורך מאות אלפי ק"מ במהירות עצומה.

ה- Spirit One הוא כלי טיס חשמלי בלתי מאויש בקטגוריית MTOW 25Kg בעלת יכולת המראה ונחיתה אנכית (e-VTOL) עם טווח טיסה של יותר מ-250 ק"מ.

גדפין מפתחת יכולת הארכה בלתי מוגבלת של טווח הטיסה שלו, באמצעות תחנות תחזוקה קרקעיות אוטומטיות שיכולות לבצע הטענה קרקעית אוטונומית מבוססת מימן , תוך שלוש דקות בלבד ולהפעיל מחדש את המל"ט.

מדובר בטיסה של כלי חשמלי מלא, שקטה, גם ברום הנמוך ובמהירות גבוהה של עד 200 קמ"ש, המבוססת על פטנטים ייחודיים כגון כנפיים מתקפלות הנפרסות באוויר והופכות את הספיריט מרחפן למל"ט כנף קבועה.

יתרה מכך, הספיריט קובע סטנדרט בטיחות חדש באמצעות מערכות גיבוי ואבטחה מרובות (כמפורט להלן) המאפשרות לו טיסה במרחבים אורבניים מעל אוכלוסיה תוך שמירה מקסימלית של בטיחות הטיסה.

השירות האוטונומי לטווח ארוך של Gadfin – מייצר מערכת משלוחים אווירית B2B שהינה אוטונומית לחלוטין, היכולה ליצור קישור לוגיסטי פיזי בין מחסנים, בתי חולים ומרפאות ברחבי העולם עם רשת מנוהלת מרחוק  24/7, כדי לספק משלוח לפי דרישה במהירות רבה ובאופן המשתלם ביותר (עלות/תועלת).

החברה מפתחת כיום, בנוסף, מטוס גדול יותר המסוגל לשאת עד 100 ק"ג למרחקים ארוכים יותר. ה-Gadfin Spirit-X הוא גרסה מוגדלת של Spirit One. ה-Spirit-X מסוגל לטוס למרחקים גדולים יותר, לכדי יותר מ-500 ק"מ , במהירות של 150-200 קמ"ש, כל זאת תוך שמירה על יכולות e-VTOL ומינימום פליטות מזיקות.

יתירות ובטיחות - GADFIN מספקת מערכת מצנחים עצמאית תואמת ASTM3322-l8F, יתירות בכל המערכות הקריטיות ו-ADS-B + RID תואמת לתקני מערכות UTM. מערכת תקשורת מתקדמת הכוללת מערכת תקשורת לוויינית Inmarsat, יחד עם מערכת תקשורת סלולרית ארבע-ערוצית מתקדמת, ויתירות מלאה בכל המערכות הקריטיות של המטוס.

החברה מייצרת רף חדש לבטיחות וכשירות אוויר, המאפשרת למל"טים של GADFIN לטוס BVLOS, מעל אזורים מאוכלסים, מעל הים, ובכל מקום למעשה, יום ולילה, בקיץ ובחורף, גם בגשם שוטף, תחת משטר רוחות רחב משרעת.

יתרה מכך, גדפין מציבה תקן בטיחות חדש באמצעות מספר אמצעים שתוכננו על ידי החברה לרבות שימוש במצנח חירום של חברת פאראזירו. ובטכנולוגיה מתקדמת למניעת התנגשות.

הפלטפורמה החשמלית המלאה משתמשת הן בסוללות LiPo בצפיפות גבוהה והן בתאי דלק מימן עתירי אנרגיה. השילוב היעיל הזה, יחד עם מודול חלוקת הכוח של GADFIN, מאפשר לכלים לטוס רחוק יותר לפרקי זמן ארוכים יותר.

עם עמידה ב- IP65 (eVTOLs עמידים בפני מים ואבק) ושילוב של הנדסה מכנית וטכנולוגיות חומר, eVTOL's של GADFIN יכולים לפעול תחת משרעת רחבה של תנאי מזג אוויר, כולל אבק, גשם ורוח.

תחנת התחזוקה הקרקעית GADFIN – GMS7 –אוטומטית לחלוטין, תאפשר הפעלה בלתי מאוישת מלאה של המל"טים ארוכי הטווח Spirit One ו-Spirit-X, כולל טיפול בחבילות וניהול מערכת החשמל. כל זאת באמצעים רובוטיים וללא מגע יד אדם.

לתחנת הקרקע האוטונומית המפותחת, שבע תכונות עיקריות. מימדים קומפקטיים, המאפשרת נחיתה והמראה גם על גג של בית חולים או כל מתקן לוגיסטי. ניטור ובקרת סדרי העדיפויות בהפצת החבילות ואינטראקציה של פיקוד מרכזי באמצעות תקשורת סלולרית.

תחנת הטענה מלאה גם על סיפון בלב ים. אין צורך בהתערבות אנושית - מערכת רובוטית טוענת ופורקת את חבילות המשלוח מהספיריט לתוך הכלי שממנו הן עוברות לנמען, או מטעינה משלוחים באופן אוטונומי לתוך הספיריט, ובכך מגבירה את הבטיחות והפרודוקטיביות.

חלון מסירת חבילות -  לאינטראקציה בטוחה עם הנמען. החלפת סוללה אוטומטית על ידי הרובוט בתחנה. תדלוק מימן אוטונומי על ידי רובוט, ממחולל מימן עצמאי הנמצא בתחנה הקרקעית גם כשהיא ממוקמת על סיפון בלב ים.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית