חיל הים התאמן עם ספינות מכוח משימה של נאט"ו

ספינות מחיילות הים של יוון ובולגריה ביקרו בחיפה והתאמנו עם חיל הים לפיתוח יכולת הפעולה-ההדדית ולחיזוק שיתוף הפעולה בביצוע פעולות אבטחה ימית

Picture source: NATO

קבוצת כוח המשימה Operation Sea Guardian של נאט"ו בהובלת יוון ביקרה לאחרונה בחיפה והתאמנה עם חיל הים הישראלי. האתר Navyrecognition.com דיווח כי פריגטת הצי היווני HS Spetsai ופריגטת ​​הצי הבולגרי Drazki ביקרו בחיפה במהלך הסיורים שלהם במזרח הים התיכון.

במסגרת ביקור זה, התאמן כוח המשימה של נאט"ו, זו השנה הרביעית ברציפות, עם חיל הים הישראלי לפיתוח יכולת הפעולה-ההדדית ולחיזוק שיתוף הפעולה בביצוע פעולות אבטחה ימית.

האתר מספר כי במהלך התרגול המשותף בוצע תרחיש הכולל סימולציה של תאונות מסכנות חיים עם צוות על סיפון הספינות של נאט"ו שהצריך פינוי רפואי דחוף לבית חולים סמוך. סדרת אימונים זו אפשרה תרגול של תמיכה רפואית ימית באזור המזרחי של הים התיכון.

הפריגטה היוונית Spetsai (F-453) היא הספינה השנייה מדגם הפריגטה היוונית "הידרה". היא מבוססת על דגם הפריגטה Blohm + Voss MEKO 200 ונבנתה על ידי מספנות Hellenic Shipyards Co. הפריגטה השתתפה בפעולות בינלאומיות כגון Enduring Freedom.

Drazki היא פריגטה מדגם Wielingen של הצי הבולגרי. הספינה נבנתה במקור עבור הצי הבלגי ונרכשה על ידי הצי הבולגרי בשנת 2004. 
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית