האמירויות משקיעה בטורקיה 10 מיליארדי דולרים 

ההסכמות גובשו במהלך ביקורו של יורש העצר של אבו דאבי, שייח' מוחמד בן זאיד אל-נהיאן באנקרה. מדובר בהסכם על השקעה בחברות טכנולוגיה טורקיות ועל הקמת קרן מוכוונת טכנולוגיה

טורקיה ואיחוד האמירויות הערביות יחתמו על הסכמים על השקעות באנרגיה וטכנולוגיה לאחר שיחות בין הנשיא טאיפ ארדואן ליורש העצר של אבו דאבי, שייח' מוחמד בן זאיד אל-נהיאן באנקרה ביום רביעי האחרון, כך לפי גורם טורקי.

פגישתו של שייח' מוחמד עם ארדואן, הביקור הראשון כזה מזה שנים, מגיעה בזמן ששתי המדינות פועלות לתיקון קשרים על רקע משבר מטבע בטורקיה. מזכרי ההבנות נחתמו בין Abu Dhabi Development Holding ו-Turkish Wealth Fund ומשרד ההשקעות של הנשיאות הטורקית, וכן עם כמה חברות טורקיות.

ADQ תחתום על הסכם על השקעה בחברות טכנולוגיה טורקיות ועל הקמת קרן מוכוונת טכנולוגיה. נמלי אבו דאבי תחתום גם על הסכם שיתוף פעולה בנמלים ולוגיסטיקה.

ADQ גם תחתום על עסקאות עם חברת Kalyon הטורקית בנושא אנרגיה ותשתיות, אחת עם קבוצת CCN בנושא שיתוף פעולה בריאותי, ואחרת עם משרד ההשקעות הנשיאותי של טורקיה בפרויקטים של אנרגיה מתחדשת של עד 3GW בטורקיה.

"הבעיות עם איחוד האמירויות עכשיו מאחורינו. אנחנו נכנסים לתקופה המבוססת במלואה על שיתוף פעולה ותועלת הדדית", אמר פקיד טורקי אחר. נגיד הבנק המרכזי של טורקיה, סאהפ קאוצ'יוגלו, נפגש גם הוא עם בכירי איחוד האמירויות הערביות לשיחות ראשוניות.

טורקיה אמרה בספטמבר שהיא מנהלת מגעים עם איחוד האמירויות על השקעות באנרגיה. איחוד האמירויות ביצעה השקעות עבר משמעותיות בחברות טורקיות כמו Getir ובפלטפורמת המסחר האלקטרוני Trendyol.