תושב כפר יונה הטריד מינית קטינים באמצעות האינסטגרם

הנאשם השתמש בעמודי ההיכרויות כדי לאתר קורבנות פוטנציאליים לביצוע עבירות המין, במסווה של פעילות לגיטימית. בין היתר, באמצעות עמודים אלה, התכתב עם קטינים בהודעות פרטיות

bigstock

מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה הגישה היום לבית המשפט המחוזי מרכז, כתב אישום נגד שי רם מרקוביץ', (31) מכפר יונה, בגין ביצוע שורה ארוכה של עבירות מין באמצעות האינטרנט ובהן מעשים מגונים, מעשי סדום, הטרדה מינית ועוד בין היתר בקטינים.

על פי עובדות כתב האישום, שהוגש על-ידי עו"ד דניאלה ניצן, במהלך השנה האחרונה, הפעיל מרקוביץ' באמצעות האינסטגרם, מספר עמודי היכרויות לבני נוער תחת שמות מתחלפים, ובין היתר בשמות:  "Orgteengay"ו-"Gaysisrael".

מרקוביץ' השתמש בעמודי ההיכרויות כדי לאתר קורבנות פוטנציאליים לביצוע עבירות המין, במסווה של פעילות לגיטימית. בין היתר, באמצעות עמודים אלה, התכתב מרקוביץ' עם קטינים בהודעות פרטיות, ייעץ להם בתחומי המיניות והזוגיות וסייע להם לכאורה במציאה חבר/ה לקשר מיני או רומנטי, באמצעות פרסום פרטיהם האישיים בעמודי ההיכרויות.

עוד במסגרת השיחות הפרטיות עם הקטינים שאיתר, גרם להם מרקוביץ' להצטלם עבורו בעירום מלא או חלקי, ולבצע בעצמם מעשים מגונים.

בנוסף, בין השנים 2017-2012, פתח מרקוביץ' חשבונות סקייפ פיקטיביים, בהם הציג עצמו בכזב כבחור צעיר בטווח הגילאים 20-19 , ולחלופין כנערה צעירה בת כ-17 שנים, כל זאת במטרה לפנות לאותם קטינים שאיתר, לפתותם במרמה להתכתב עמו ובהמשך לבצע בעצמם מעשים מגונים במסגרת שיחות וידאו.

עוד על פי המתואר בכתב-האישום, במהלך ההתכתבויות עם הקטינים באמצעות הסקייפ, גרם להם מרקוביץ' לבצע בעצמם מעשי סדום, ואף נפגש עם שניים מהם וביצע בהם מעשי סדום.

כתב-האישום נגד מרקוביץ' כולל 25 אישומים במסגרתם עולה כי הוא הצליח ליצור קשר עם 22 קטינים בטווח הגילים 16-12 ולפגוע בהם מינית, תוך שימוש באחד או יותר מחשבונות האינסטגרם והסקייפ הפיקטיביים שיצר לעצמו.

מרקוביץ' ביצע שורה של עבירות מין בקטינים אלה, הכוללות עבירות של מעשה מגונה בקטין במרמה, גרם מעשה מגונה בקטין במרמה, גרם מעשה סדום בקטין והטרדה מינית, בכך ששכנע אותם להתפשט, לבצע בעצמם מעשי אוננות במסגרת שיחות הווידאו שערך עמם בסקייפ, וכן לקיים עמם שיחות מיניות באינסטגרם.

על מנת לרכוש את אמונם של הקטינים הנפגעים, ולזכות בשיתוף פעולה מצדם, השתמש מרקוביץ' בשפה התואמת את גילם, התעניין בהם ושיתפם בפרטים כוזבים על אודות הדמות אותה גילם. בחלק מן המקרים, במטרה להשיג את הסכמתם לשיח מיני, שלח להם מרקוביץ' תמונות הנחזות להיות של הדמות אותה גילם בפני הקטינים.

לצד כתב האישום, הוגשה בקשה להארכת תנאיו של מרקוביץ' עד תום ההליכים נגדו, תוך הדגשת המסוכנות המינית הנובעת מריבוי הקורבנות וחומרת המעשים המיוחסים לו.

מרקוביץ' נעצר על-ידי יחידה 105 בלהב 433, בעקבות תלונה שהוגשה במוקד היחידה, ובתום חקירה מאומצת, שלוותה על-ידי הפרקליטות, אותרו ונאספו העדויות מהקטינים הנפגעים.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית