אתיופיה: רכבת מטוסי תובלה אמריקאים על רקע מלחמת האזרחים במדינה 

מטוסי תובלה גדולים 'גלובמסטר' של חיל האוויר האמריקני נחתו בנמל התעופה הבינלאומי של ג'יבוטי בשבועות האחרונים. החשש: הפיכה שלטונית ואולי פינוי אמריקאים 

By U.S. Air Force - https://www.flickr.com/photos/usairforce/6211172589/in/photostream/, Public Domain, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=16886172

מטוסי תובלה גדולים 'גלובמסטר' של חיל האוויר האמריקני המריאו מכמה בסיסים בארה"ב ונחתו בנמל התעופה הבינלאומי של ג'יבוטי, יש ידיעות שארה"ב מתכוננת לאפשרות של מבצע פינוי דיפלומטים ואזרחים אמריקניים מאדיס אבבה נוכח מלחמת האזרחים באתיופיה. הכוחות המורדים בממשלה הולכים וקרבים לבירה.

ברית של כמה קבוצות אנטי-ממשלתיות מאיימת עתה לצעוד לעבר הבירה, להשתלט על מעוזי השלטון ולהדיח את ראש הממשלה אביי אחמד, אם זה לא יסכים להתפטר מרצונו, כדי שתוקם ממשלה חדשה. 

WAR ZONE מדווח כי מאז 19 בחודש המריאו 16 מטוסי תובלה גדולים C-17 לשדה התעופה אמבולי שבג'יבוטי, לו יש מסלולי טיסה משותפים לבסיס גדול של הצבא האמריקני, המשמש מפקדה של הכוחות במזרח אפריקה.

ההנחה היא שמתכננים מבצע פינוי נוכח ההחרפה במלחמה בין הממשל באדיס אבבה לבין המורדים מטיגראי שבצפון אתיופיה. ראש הממשלה הופיע אתמול באזור החזית כדי לפקח על הכנת מתקפת נגד.

CNN דיווחה שגדוד של היחידות המיוחדות של צבא ארה"ב הובא לג'יבוטי, וכן הועמדו במצב הכן כלי שיט אמפיבי גדול, שעליו כוח משימה של המרינס. בכיר במחלקת המדינה אמר לכתבים בוושינגטון כי בשלב זה אין תכנית להטיס מטוסים לתוך אדיס אבבה, בדומה למה שקרה בקבול בירת אפגניסטן, אלא שהצבא מחוייב להתכונן ולתכנן אפשרויות מבצעיות שונות. 

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית