משלמים לחמאס: קטאר, מצרים וישראל מצאו דרך לשלם לפקידי חמאס

קטאר תתחיל לשלוח לעזה נפט מצרי בשווי של 10 מיליון דולר כל חודש, הנפט יימכר ברצועה והתמורה תשמש לתשלום משכורותיהם של עובדי ממשל בעזה

משלמים לחמאס: קטאר, מצרים וישראל מצאו דרך לשלם לפקידי חמאס

ערוץ טלגרם של חמאס

קטאר תתחיל לשלוח לעזה נפט מצרי בשווי של 10 מיליון דולר כל חודש, הנפט יימכר ברצועה והתמורה תשמש לתשלום משכורותיהם של עובדי ממשל בעזה, כך הודיע איש חמאס בעזה ביום שני.  

הסכם ברוח זה ייחתם בקרוב עם מצרים לאספקת דלק וחומרי בנייה לרצועה. התכנית קובעת שחמאס ימכור את הדלק לתחנות תדלוק בעזה והתמורה תשמש לתשלום לעובדי מממשל כמו רופאים ומורים ברצועה. חמאס וקטאר, מדווחת סוכנות רויטרס, עדיין מנהלות מו"מ על התכנית החדשה, וקטאר דורשת ערבויות שהכסף ישולם לעובדי מממשל ולא לאחרים.

היוזמה מיועדת לעקוף מגבלות שהטילה ישראל על כסף קטארי בחודש מאי בדרישה לבדיקת זהותם של מקבלי הכספים. סלאמה מערוף, ראש לשכת התקשורת בממשל עזה, הסביר כי קטאר תשלם כל חודש בין שבעה לעשרה מיליון דולר כסיוע לעובדי מממשל, והתשלום יהיה בדלק מצרי.

הדלק יגיע לרצועה מגבול מצרים, יימכר בשוק, והתמורה תימסר למשרד האוצר של עזה לתשלום לעובדי ממשל. לדברי סלאמה מערוף הכסף הזה יסייע לשלם ל-40,000 עובדי ממשל ברצועה. רויטרס מוסרת כי משרדי ראש הממשלה והביטחון בישראל סירבו להגיב לידיעה על ההסכם החדש. 

הבנק העולמי הודיע שמגבלות שהטילה ישראל על הכסף הקטארי תרמו להגברת העוני ברצועה. קטאר השקיעה יותר ממיליארד דולר ברצועת עזה מאז שנת 2014 , ועתה היא מודיעה שהסיוע שהיא מגישה  מיועד לשמור על השקט בגבול עם ישראל.