פרשנות | פניית פרסה: עמיר פרץ עדיין מועמד לכס יו״ר תעשייה אווירית 

למרות הפסילה של ועדת המינויים בשירות הציבורי, אמיר אשל ובני גנץ נחושים למנות את עמיר פרץ ליו״ר תעשייה אווירית. ההחלטה תובא להחלטת ממשלה 

https://www.mod.gov.il/About/ministers/Pages/peretz.aspx

למרות הפסילה של ועדת המינויים בשירות הציבורי, אמיר אשל ובני גנץ נחושים למנות את עמיר פרץ ליו״ר תעשייה אווירית. לפי דיווח של themarker, ההחלטה הגיעה לפתחה של הממשלה, לאחר מעקף של הועדה המקצועית. 

״עד היום נעקפה ועדת המינויים פעם אחת בלבד, ב–2016. למרבה האירוניה, גם אז מדובר היה במינוי יו"ר לתע"א, וגם אז היה מעורב במינוי ליברמן (בכובעו כשר הביטחון). ליברמן הריץ אז את מינוי חבר מפלגתו, יאיר שמיר, לתפקיד — אולם ועדת המינויים פסלה את שמיר בטענה שכישוריו אינם גוברים על זיקתו הפוליטית הישירה לשר הממנה״, כותב אבי בר-אלי בפרסום. 

מדובר במהלך שמוביל שר הביטחון, כאמור, כאשר במקביל הוא נמנע מאישורו של בועז לוי כמנכ״ל קבוע לתעשייה אווירית. ב-16 בנובמבר 2020, לוי נבחר למנכ״ל החברה לאחר שעבר את ועדת האיתור של דירקטוריון החברה. אלא מה? שעד היום הוא לא אושר כמנכ״ל קבוע על ידי שר הביטחון

לאן יובילו משחקי הכוחות בין מנכ״ל תעשייה אווירית למשרד הביטחון? ימים יגידו. בשנה החולפת לוי בנה כמעט מחדש את שדרת ההנהלה של תעשייה אווירית במטרה לרוץ איתה קדימה כמה שנים. לוי גם עוסק בפעילות נרחבת בחו״ל, כאשר בין המהלכים שעשה בתקופה זו ניתן למנות שיתופי פעולה באמירויות ומתן דגש לבנייה מחודשת של פעילות בארה״ב. 

אחת השאלות בהקשר עמיר פרץ, אם ימונה ליו״ר החברה, היא מה יהיו היחסים שלו עם לוי. האם מינויו יביא לאישור קבוע של לוי על ידי שר הביטחון? האם פרץ יסכים להתנהל עם מנכ״ל שלא אושר על ידי שר הביטחון? האם פרץ יהיה יו״ר פעיל או פאסיבי? אזכיר כי הראל לוקר, היו״ר הקודם, היה פעיל מאד. על פי הערכות, זו אחת הסיבות שהביאו להתפטרות של נמרוד שפר, המנכ״ל הקודם של החברה. 

אין ספק כי הנחישות של אשל וגנץ למנות ״איש שלהם״, את עמיר פרץ, כיו״ר התעשייה האווירית, משאירה עננה באוויר לגבי היציבות הנדרשת בחברה בינלאומית כה גדולה. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית