כ-42% מהעסקים הגדולים בישראל חוו מתקפת סייבר

דוח חדש של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ממפה את השימוש שעושים עסקים בישראל בטכנולוגיות מידע ותקשורת וכן בהגנת סייבר, ועומד על הפער שבין חברות מידע תקשורת לבין עסקים מסורתיים יותר

כ-42% מהעסקים הגדולים בישראל חוו מתקפת סייבר

BIGSTOCK/ Copyright:blackboard

כ-90% מהעסקים בישראל משתמשים במחשבים ובאינטרנט לצורכי עבודה, כך עולה מדוח חדש של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, שממפה את השימוש העסקי בטכנולוגיות מידע ותקשורת. הדוח עומד על הפערים הגדולים שבין האימוץ הטכנולוגי על ידי חברות תקשורת או מידע, לעומת עסקים מסורתיים יותר.

כך, למשל, עולה מהדוח כי לכ-62% מהעסקים יש אתר אינטרנט, אך זהו ממוצע רחב שכולל את הטווח שבין כ-93% מהעסקים בענף שירותי המידע והתקשורת, לעומת כ-37% בלבד בענף הבינוי. כ-35% מהעסקים נעזרים במדיה חברתית לצורך גיוס עובדים: כ-67% מהעסקים בענף מידע ותקשורת, לעומת כ-27% בלבד מהעסקים בענפי התעשייה הכרייה והחציבה.

גם בנוגע לשירותי ענן, הממוצע לחברות שמשתמשות בשירותים אלה (51%) אינו משקף את המציאות, שכן הוא משקלל בין כ-85% מהחברות בענף שירותי מידע ותקשורת, לעומת כ-31% בלבד מהעסקים בענף שירותי אירוח ואוכל (מסעדות ומלונות).

לכ-25% מהעסקים יש מערכת CRM (מערכת לניהול קשרי לקוחות), ממוצע של כ-64% מהעסקים בענף מידע ותקשורת לעומת כ-10% בלבד מהעסקים בענף הבינוי. מהשוואה בין-לאומית של אומדן שיעור העסקים עם מערכת CRM, עולה שהשיעור במרבית מדינות האיחוד האירופי גבוה מהשיעור בישראל.

כ-18% מהעסקים באוכלוסיית הסקר חוו תקיפת סייבר. בקרב העסקים הגדולים, להם למעלה מ-250 עובדים, המספר מאמיר ל-42%. אחד מכל 30 עסקים דיווח על נזק כספי כתוצאה מתקיפת סייבר. בענף המידע ותקשורת, אומדן זה עומד על אחד מכל 20 עסקים. אמצעי האבטחה הנפוצים ביותר בשימוש העסקים הם שמירה על עדכניות גרסאות תוכנה (68%) ואמצעים לגילוי ולסיכול של נוזקות (65%).

מכירות מקוונות נעשות בכ-14.8% בלבד מהעסקים. בענף האירוח והאוכל נעשו מכירות מקוונות בכ-34.1% מהעסקים לעומת כ-19.4% מהעסקים בענף המסחר. מהשוואה בינ״ל של אחוז העסקים עם מכירה מקוונת בענף המסחר, עולה ששיעור זה בישראל עומד על19% מהעסקים לעומת ממוצע של 33% במדינות האיחוד הארופאי. המדינה עם השימוש הנפוץ ביותר במכירות מקוונות בענפי המסחר היא דנמרק, בה 63% מהעסקים מבצעים מכירות מקוונות.

טכנולוגיות מתקדמות: בכ-33% מהעסקים בענפי מידע ותקשורת משתמשים בבינה מלאכותית. בענפי התעשייה טכנולוגיה זו נמצאת בשימוש בעיקר בעסקים גדולים בתעשייה העילית (12% מהתעשייה העילית). בכ-13.6% מהעסקים בענפי התעשייה משתמשים ברובוט תעשייתי; בעסקים אלו מעסיקים כ-37% מהמועסקים בענפים אלו.

בכ-8.4% מהעסקים בענפי התעשייה הכרייה החציבה החשמל והמים משתמשים בהדפסה תלת-ממדית. טכנולוגיה זו נפוצה יותר בעסקים גדולים בתעשייה; בעסקים אלו מעסיקים כ-29% מהמועסקים בענפים אלו.

אולי יעניין אותך גם