טיסת בכורה של מסוק של איירבוס על בסיס דלק ״ירוק״

התכנית של איירבוס הוא להשיג בסוף התהליך אישור להפעלת שני מנועי מסוק בדלק בר קיימא, כאשר היום יש רישיון להפעלת מנוע אחד של דס"ל והשני ב-SAF

טיסת בכורה של מסוק של איירבוס על בסיס דלק ״ירוק״

Photo: Airbus Helicopters

מסוק של תאגיד איירבוס ביצע טיסת בכורה של מסוק שאחד ממנועיו מונע בדלק בר קיימא SAF ולא בדלק סילוני דס"ל. הטיסה התקיימה במתקני איירבוס במריניאק שבצרפת, וזו היתה תחילת סדרת טיסות ניסוי שמטרתן לקבוע את השפעת דלק בר קיימא על מנוע של מסוק.

התכנית של איירבוס הוא להשיג בסוף התהליך אישור להפעלת שני מנועי מסוק בדלק בר קיימא, כאשר היום יש רישיון להפעלת מנוע אחד של דס"ל והשני ב-SAF, שהוא דלק העשוי משמנים צמחיים, אלכוהול, שומנים שונים, חומרי גלם שונים. רמת פליטות הגזי CO2 ממנוע כזה קטנה ב-90 אחוזים מפליטות ממנוע דס"ל רגיל.

סטפן תום, סגן נשיא איירבוס מסוקים, אמר ל-WINGS שהניסוי בוצע במסוק מדגם H225, והדלק בר קיימא הוא מתוצרת חברת TOTAL ENERGIES. איירבוס החלה להשתמש ב-SAF בטיסות אימונים וטיסות ניסוי במתקניה בצרפת ובגרמניה. 
 

אולי יעניין אותך גם

By Spc. Micah E. Clare, U.S. Army - This image was released by the United States Army with the ID 070930-A-2013C-254 (next). Public Domain, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=4556991

דיווח: רק"מי M1117 ראשונים הגיעו לאוקראינה מארה"ב

רק"מים אלו הינם חלק מחבילת הסיוע הצבאי האמריקאית בשווי של 400 מיליון דולרים שהוכרז עליה בחודש נובמבר 2022