טייסים רוסיים מאמנים טייסי מיג 29 סוריים בקרבות אוויר 

"בפעם הראשונה הפעילו טייסים סוריים טילים מונחים מדגם R-73 ממטוסי קרב מיג 29״, אומר מקסים אלכסנין, מפקד להק מטוסי קרב רוסיים בסוריה

By Vitaly V. Kuzmin - http://www.vitalykuzmin.net/Military/Aviamix-2015/, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=50773193

חיל האוור הרוסי מאמן בסוריה טייסי מיג 29 של חיל האוויר הסורי בשיגור חימוש אוויר-אוויר – כך הודיעה רשת הטלוויזיה של משרד ההגנה הרוסי ZVEZDA TV. 

"שלב חשוב באימון טייס הוא שיגור טילי אוויר-אוויר מונחים", אומר מקסים אלכסנין, מפקד להק מטוסי קרב רוסיים בסוריה, "בפעם הראשונה הפעילו טייסים סוריים טילים מונחים מדגם R-73 ממטוסי קרב מיג 29. בעתיד אנו מתכננים לשפר את הטקטיקה ולאמן את בטייסים הסוריים בקרבות אוויר  מטווח קרוב וארוך כדי למנוע פרובוקציות בשמי סוריה וסמוך לגבולותיה".

רשת הטלוויזיה הראה סרטון ובו נראים שני מטוסי קרב מיג 29 מתכוננים להמראה כשהם חמושים בטילי R-73. בקוקפיט נראה מכשור דומה לזה שנמצא במטוסי מיג 29 של חילות האוויר של סרביה ושל סלובקיה. ג'יינס מוסר כי אימוני שיגור הטילים התבצעו  מעל אזור פלמירה (תדמור) ובסיס המטוסים הסוריים הוא T-4.

בדיווח הסורי נאמר כי חיל האוויר הסורי ספג אבדות קשות בשנים האחרונות, "וכרגע אפשר לספור על יד אחת את מספר המטוסים המבצעיים בחיל האוויר הסורי".
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית