הביון האמריקאי: רוסיה מתכננת פלישה לאוקראינה

אישים בכירים בקהיליית המודיעין של ארה"ב ושל בריטניה משוכנעים שנשיא רוסיה פוטין שוקל ברצינות להשתלט על חלקים מאוקראינה בפעולה צבאית

http://kremlin.ru

אישים בכירים בקהיליית המודיעין של ארה"ב ושל בריטניה משוכנעים שנשיא רוסיה פוטין שוקל ברצינות להשתלט על חלקים מאוקראינה בפעולה צבאית. לדבריהם יש עוד "סיכוי קטן" למנוע מרוסיה נקיטת צעד צבאי באוקראינה, והם קוראים לשת"פ אירופי-אמריקני כדי "ליצור חבילה צבאית כלכלית": שתרתיע את מוסקווה.

לדעת הביון האמריקני, כך מדווח הניו יורק טיימס, רוסיה עדיין לא קיבלה החלטה כיצד לפעול באוקראינה וכיצד לנהוג בכוח הצבאי הגדול הפרוס לאורך הגבול, אולם ארה"ב מתייחסת ברצינות גמורה להתעצמות הצבאית הרוסית ואינה סבורה כי "מדובר בבלוף".

אווריל היינס, ראש סוכנות הביון הלאומית של ארה"ב, בא לבריסל כדי לתדרך את ראשי האיחוד האירופי ונאט"ו בדבר הסכנה למעורבות צבאית רוסית. נודע שהיו גם חילופי חומר מודיעיני בין וושינגטון לבין אוקראינה, ובסוף השבוע שוחח ראש המטות המאוחדים גנרל מרק מיליי עם עמיתו האוקראיני גנרל ולרי זלוז'ני.

הביון האמריקני והבריטי משוכנעים שפוטין שוקל התערבות צבאית כדי להשתלט על חלקים גדולים מאוקראינה, או ליצור במדינה זו חוסר יציבות כדי להתערב ולהקים שם ממשלה פרו רוסית. בימים האחרונים נודע שהרוסים משבשים וחוסמים שידורים של כטמ"מים ורחפנים של צבא אוקראינה. 
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית