בריטניה: מהלכים להגדיר את הזרוע המדינית של חמאס כארגון טרור

הזרוע הצבאית של הארגון כבר מוגדרת כארגון טרור וכעת רוצים בממלכה להוציא את התמיכה בחמאס מחוץ לחוק

בריטניה: מהלכים להגדיר את הזרוע המדינית של חמאס כארגון טרור

תמונה מערוץ הטלגרם של חמאס

שרת הפנים בממשלת בריטניה הגישה לפרלמנט הבריטי הצעה להכריז על "הארגון הפלשתיני הקיצוני" חמאס כעל ארגון טרור. ההצעה הוגשה ביום ששי ובקרוב יתקיים דיון בפרלמנט. אם תאושר ההחלטה, העונש על הפרת חוק בעניין זה הוא 14 שנות מאסר או קנס. 

הזרוע הצבאית של חמאס מוגדרת כבר מזמן כארגון טרור, והשינוי יחול גם על הזרוע המדינית של הארגון. המשמעות היא כי תהיה זו עבירה פלילית להשתייך לארגון, או לבקש את תמיכתו, או ללבוש מדים שייצרו רושם של תמיכה בחמאס.

בלונדון מסבירים, כך לפי הBBC, שחמאס ביצע מאות תקיפות קטלניות נגד ישראל ושיגר לשטחה אלפי רקטות. משקיפים בלונדון רואים את הצעת ההחלטה כישור קו עם ארה"ב ועם האיחוד האירופי. בריטניה כבר מזמן איננה מקיימת מגעים עם חמאס. ישראל לחצה על בריטניה מזה זמן רב בנושא, והמימוש מעיד על הקשרים הטובים שיש לישראל במפלגת השמרנים. 

בנאומה אישרה שרת הפנים פלאט כי לחמאס יש יכולות טרור משמעותיות, כולל גישה לנשק מתוחכם ולמתקני אימונים לטרוריסטים, והארגון הזה היה מעורב זמן רב בטרור אלים. בתגובה להצעת ההחלטה האשים חמאס את בריטניה ב"תמיכה בתוקפן על חשבון קרבנותיו", ואילו ישראל קידמה בברכה את ההצעה כ"צעד בעל משמעות רבה".  

שר החוץ יאיר לפיד אמר כי אין שום זרוע לגיטימית בארגון טרור, וניסיון להבדיל בין זרוע צבאית לזרוע מדינית הוא מלאכותי.

על פי חוק הטרור משנת 2000 רשאי שר הפנים להכריז על ארגון כעל ארגון טרור וחמאס הוא אחד מ -78 ארגוני טרור שהוכרזו ככאלו בבריטניה. 

אולי יעניין אותך גם