נפלתם קורבן למתקפת כופר? תראו את חיי המותרות של אלו שגנבו מכם 

מכוניות יוקרה, ערמות מזומנים, חתונה במאות אלפי דולרים ופינוקים בלי סוף - כך חיים חברי כנופיות כופר הפועלים ברוסיה ללא הפרעה או חשש

נפלתם קורבן למתקפת כופר? תראו את חיי המותרות של אלו שגנבו מכם 

Alleged Evil Corp mastermind Maksim Yakubets stands next to his Lamborghini Huracan. COURTESY OF THE UK NATIONAL CRIME AGENCY
 

מתקפות כופר נחשבות ל״מכה״ בעולם בשנים האחרונות. מתקפות אלו לא פסחו גם על ישראל, כאשר לפי מערך הסייבר המשק הישראלי סובל בשנה מ-300 מתקפות. לפחות. הנתון האמיתי כנראה גדול יותר.  

ובכן, פרסום של ה-BBC, חושף איך חיים אלו שגונבים את הכסף מהקורבנות. והם לא מתביישים, לפי הפרסום, על לוחית הרישוי של הלמבורגיני בעיצוב אישי רשום ״גנב״ ברוסית. 

״רבים מהאנשים ברשימת המבוקשים ביותר בסייבר של ה-FBI הם רוסים. בעוד שחלקם עובדים לכאורה עבור הממשלה ומרוויחים משכורת רגילה, אחרים מואשמים בעשיית הון מהתקפות כופר וגניבות מקוונות. אם הם יעזבו את רוסיה הם יעצרו - אבל בבית נראה שניתן להם דרור״, כותבים בפרסום. 

אחד הטיפוסים הצבעוניים בהקשר זה הוא איגור טוראשב (Igor Turashev). הוא מואשם על ידי הבולשת האמריקאית כחבר בארגון בשם Evil Corp. יחד עם מקסים יאקובץ (Maksim Yakubets), הוא מואשם בניהול ארגון פשע בסייבר שמגלגל לפחות 100 מליוני דולרים במצטבר מקורבנות ב-40 מדינות. 

באחת התמונות בכתבה נראה מקסים יאקובץ נוהג בלמבורגיני מותאמת אישית עם המילה הרוסית ל"גנב" על לוחית הרישוי. בתמונה אחרת, נראה יאקובץ עם אשתו בחתונה שלהם שעל פי הערכה עלתה יותר מחצי מליוני דולרים. 

כן, כן, בזמן שאתם התעסקתם עם חברת הביטוח, הגיבויים, צוות ה-IR, מנהל המו״מ ואם יש, גם משקיעים, הצד השני הזמין לעצמו מכוניות יוקרה בעיצוב אישי. 

איגור טוראשב, בן 40, מחזיק בשלוש חברות. לכולן יש משרדים במגדל הפדרציה היוקרתי של מוסקבה, גורד שחקים נוצץ ברובע הפיננסי. פרסום אחר של בלומברג באותו נושא מצא, באמצעות חברת Chainalysis כי מגדל הפדרציה מכיל חברות קריפטו רבות שמתנהגות כמו "מכונות מזומנים לפושעי סייבר". ממש במקרה. כן. 

"כלל הזהב" של הפריצה הרוסית, לפי חוקרים והאקרים לשעבר, הוא שהאקרים פליליים שאינם מועסקים על ידי המדינה יכולים לפרוץ למי שהם רוצים, כל עוד הקורבנות אינם נמצאים בשטחים דוברי רוסית או בשטחים לשעבר של ברית המועצות. כך לפי הפרסום. 

"יותר קל ל-FSB לגייס האקרים ברוסיה מאשר להכניס אותם לכלא. אחד המקורות שלי, שהוא קצין FSB לשעבר, אמר לי שהוא ניסה באופן אישי לגייס כמה מהחבר'ה מ-Evil Corp לעשות קצת לעבוד בשבילו", אומרת ליליה יאפרובה, כתבת חוקרת שעובדת במדוזה. כלי תקשורת המסקר את רוסיה. 

אולי יעניין אותך גם