ישראל וארה״ב מקימות שותפות הגנת סייבר וחדשנות פינטק

היוזמה הושקה אתמול, במהלך ביקורו בישראל של תת-מזכירת המסחר של ארה״ב, וולי אדיימו. נציגי מחלקת המסחר האמריקנית ישתתפו בכנס סייברטק תל אביב של ישראל דיפנס בינואר הקרוב

שר הביטחון אביגדור ליברמן יחד עם תת המזכירה וולי אדיימו. צילום: מתוך עמוד הטוויטר של אדיימו

ישראל וארה״ב מקימות יוזמה משותפת להגנה על תשתיות פיננסיות קריטיות ולהרחבת שיתוף הפעולה הבינ״ל במטרה להתמודד עם איום מתקפות הכופרה על הכלכלה העולמית, כך הכריזה אמש (א׳) מחלקת המסחר האמריקנית. השותפות הושקה במהלך ביקורו בישראל של תת-מזכירת המסחר, וולי אדיימו, והיא תפעל במסגרת כוח משימה ישראלי-אמריקני חדש בנושא חדשנות פינטק והגנת סייבר. אדיימו נפגש אתמול עם שר האוצר אביגדור ליברמן ועם ראש מערך הסייבר הלאומי, יגאל אונא.

״ניצול הכוח של שיתוף הפעולה הבינלאומי ושל החדשנות הטכנולוגית ימצב אותנו כך שנוכל לתמוך בתחרותיות כלכלית ובשגשוג, ולהילחם באיומים עולמיים, בכללם תוכנות כופרה״, מסר אדיימו. ״הגברת חילופי המידע, עבודה משותפת, ושיתוף פעולה בנושאי מדיניות, רגולציה ואכיפה הם קריטיים ליעדים הכלכליים וליעדי הביטחון הלאומי שלנו״.

כוח המשימה החדש צפוי להתחיל בניסוח מסמך הבנות שיכלול גבולות גזרה בנוגע לשיתוף מידע מותר בגזרה הפיננסית, הכשרת צוותים וקידום ביקורי לימוד הדדי, פעילויות בניית מיומנות כגון תרגילי אבטחת סייבר פיננסי חוצי גבולות, חילופי מומחים וקידום סטנדרטים בינלאומיים. בהודעה של מחלקת המסחר מצוין כי נציגיו ישתתפו בכנס סייברטק תל אביב (מבית סייברטק/ישראל דיפנס) בחודש ינואר הקרוב.

הביקור של אדיימו מתקיים כעשרה ימים לאחר שמחלקת המסחר הכניסה את קבוצת NSO ואת קנדירו לרשימה השחורה שלה, שמשמעה בקשת רישיונות מיוחדים לכל אמריקני שמבקש לעשות עסקים כלשהם עם החברות הללו. ישראל מהווה את התחנה הראשונה בביקור שיכלול גם את ערב הסעודית, איחוד האמירויות וקטאר, אשר גם עמן ינסה תת המזכירה לבנות שיתוף פעולה במלחמה נגד פשיעת הכופרה.

היוזמה הישראלית-אמריקנית המשותפת מהווה נדבך נוסף בתכנית המקיפה של ממשל ביידן למגר את פשיעת הכופרה על ידי שיתופי פעולה גלובליים נרחבים. לפני כחודש כינס הבית הלבן פסגת אנטי-כופרה וירטואלית בה השתתפו נציגי סייבר בכירים מכ-30 מדינות. אונא, שייצג את ישראל, שיתף את הנוכחים במידע בנוגע למתקפה על שרתי המרכז הרפואי הלל יפה, שהתחילה ביום בו נערכה הפסגה, ושהשלכותיה עודן מורגשות בבית החולים ברמה היומיומית.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית