ניסיון חיסול של ראש ממשלת עירק באמצעות רחפן תוקף

ראש ממשלת עיראק, מוסטפא אל-קדימי, נמלט ללא פגע בניסיון התנקשות של רחפן חמוש בבגדד. מחלקת המדינה האמריקנית גינתה את המתקפה והציעה סיוע בחקירה

ראש ממשלת עיראק, מוסטפא אל-קדימי, נמלט ללא פגע בניסיון התנקשות של רחפן חמוש בבגדד, אמרו גורמים רשמיים. בתקרית שמעלה באופן דרמטי את המתיחות במדינה שבועות לאחר בחירות כלליות, עליהן מחלוקת קבוצות מיליציות הנתמכות על ידי איראן.

שישה מחברי כוח ההגנה האישי של קדימי שהוצבו מחוץ לביתו באזור הירוק נפצעו, כך מסרו מקורות ביטחוניים לרויטרס.

שלושה רחפנים שימשו במתקפה, כולל שניים שיורטו והופלו על ידי כוחות הביטחון בזמן שרחפן שלישי פגע במעון, כך לפי סוכנות הידיעות הממלכתית INA שציטטה דובר משרד הפנים.

דובר מפקד הכוחות המזוינים אמר כי המצב הביטחוני יציב בתוך האזור הירוק המבוצר, בו שוכנים בית המגורים, מבני הממשלה ושגרירויות זרות, לאחר מתקפת הרחפן. אף קבוצה לא קיבלה מיד אחריות לפיגוע.

זה קרה יומיים לאחר עימותים אלימים בבגדד בין כוחות הממשלה ותומכי המפלגות הפוליטיות הנתמכות על ידי איראן, שלרובן יש אנשים חמושים, מאז שהקבוצות הללו איבדו עשרות מושבים בפרלמנט לאחר בחירות כלליות ב-10 באוקטובר.

קדימי הורה לחקור את מותם ופציעתם של מפגינים וכוחות הביטחון באותם עימותים. 

הנשיא ברהם סאלח גינה את הפיגוע כפשע מתועב נגד עיראק. "אנחנו לא יכולים לקבל שעיראק תיגרר לכאוס ולהפיכה נגד המערכת החוקתית שלה", אמר בציוץ.

איש הדת המוסלמי השיעי מוקטאדה א-סאדר, שמפלגתו הייתה המנצחת הגדולה ביותר בבחירות בחודש שעבר, כינה את הפיגוע פעולת טרור נגד יציבותה של עיראק שמטרתה "להחזיר את עיראק למצב של כאוס שיישלט על ידי כוחות לא מדינתיים".

מחלקת המדינה האמריקנית גינתה את המתקפה והציעה סיוע בחקירה.

"מעשה הטרור לכאורה הזה, שאנו מגנים בחריפות, הופנה ללב המדינה העיראקית", אמר הדובר נד פרייס בהצהרה.

משרד החוץ של ערב הסעודית אמר כי התקיפה היא "פעולת טרור פחדנית", דיווחה הטלוויזיה "אל-ערביה" בבעלות סעודית.

אולי יעניין אותך גם