דיווח: משמרות המהפכה של איראן השתלטו על מכלית נפט ווייטנאמית

באיראן לא נמסרו פרטים על המכלית וציוותה ועל הסיבות להחרמתה. נעשים מאמצים ליזום שיחות בין ווייטנאם לאיראן בדבר גורל המכלית ואנשי ציוותה

דיווח: משמרות המהפכה של איראן השתלטו על מכלית נפט ווייטנאמית

אילוסטרציה. bigstock

איראו תפסה בחודש שעבר מכלית נפט מניפה דגל ווייטנאם במפרץ עומאן, והמכלית מוחזקת בנמל בנדר עבאס. סוכנות AP מדווחת כי יחידות של משמרות המהפכה השתלטו על המכלית MP SOUTHYS ב-24 באוקטובר, כשהם מאיימים בנשק.

יחידות של הצי האמריקני ה-5 עקבו אחר התקרית אך לא נקטו בשום פעולה כאשר המכלית היתה במים הטריטוריאליים של איראן.

עתה נעשים מאמצים ליזום שיחות בין ווייטנאם לאיראן בדבר גורל המכלית ואנשי ציוותה. הטלוויזיה האיראנית מסרה  דיווחים סותרים על נסיבות האירוע והודיעה שהיתה כביכול תקרית בין משמרות המהפכה לבין כוח של הצי ה-5 האמריקני במפרץ עומאן. האמריקנים הכחישו דיווחים אלו.

באיראן לא נמסרו פרטים על המכלית וציוותה ועל הסיבות להחרמתה. אולם בטלוויזיה האירנית הראו תמונות של אנשי קומנדו איראניים גולשים ממסוק אל סיפון המכלית וספינות מרוץ קטנות סובבות את המכלית בים. שגרירות ווייטנאם בוושינגטון לא הגיבה על התקרית.

מפרץ עומאן נמצא סמוך למצרי הורמוז, מעבר המים הצר ביותר במפרץ הפרסי באזור זה, והוא נתיב מכלות נפט גדול. 
 

אולי יעניין אותך גם

An F-15C Eagle assigned to the 493rd Fighter Squadron takes off in support of exercise Point Blank 20-1 at Royal Air Force Lakenheath, England, Jan. 30, 2020. Point Blank is a bilateral exercise that enhances professional relationships and improves overall coordination with allies and partner militaries. (U.S. Air Force photo by Airman 1st Class Mikayla Whiteley)

 

בית הנבחרים של ארה"ב אישר תקציב ההגנה לשנה הקרובה

אישור התקציב מאפשר לפנטגון להתחיל ברכש עשרות מערכות נשק חדשות