ריסקיפייד: אחד מכל 140 ניסיונות התחברות של צרכני אונליין נתקל בניסיון השתלטות

כך עולה מדו״ח חדש שפרסמה החברה לקראת עונת חגי הקניות, בו היא מדווחת גם על מגמת האימוץ הגובר של הארנקים האלקטרוניים והשבירה הצפויה של שיאי המסחר המקוון 

BIGSTOCK/Copyright: neelsky

חברת ריסקיפייד הישראלית, המפתחת פתרונות מניעת הונאות אשראי באתרי סחר אלקטרוני, פרסמה דו"ח לקראת עונת חגי הקניות, בו היא מדווחת על שיאי המסחר המקוון הצפויים להישבר בחודש הקרוב, מגמת  האימוץ הגובר של ארנקים אלקטרוניים – וגם על סכנות הפריצה וההשתלטות מהן יש להיזהר.

שנת 2021 הייתה שנה בה תנופת הקניות אונליין - שגברה כתוצאה מהסגרים והחשש מהידבקות בקורונה - הובילה לשינויים בהרגלי הצריכה העולמית. כעת, אתרי מסחר ולקוחות כאחד מתחילים מוקדם יותר את תקופת הקניות, עקב החשש ממשבר שרשרת האספקה העולמי המתמשך.

הדו״ח מעלה את הממצאים הבאים:

עלייה בשיעור הרכישות המקוונות: במהלך שנת 2021, חלה עלייה בשיעור הצרכנים שהחלו לרכוש מוצרים באופן מקוון: ארה"ב (3%), אירופה (5%), סין (7%) ו- 11% באמריקה הלטינית. ענף המסחר המקוון בארה"ב צפוי לשבור שיאים חדשים בחודש נובמבר הקרוב, עם עליה של 11.3% בשיעור הקניות באונליין וצפי הכנסות של 206 מיליארד דולר. ועדיין, מעל ל-50% מהצרכנים בארה"ב צפויים לעשות חלק מהרכישות שלהם דרך החנויות הפיזיות

שינויים באופן התשלום: תשלום באמצעות ארנק אלקטרוני בארה"ב ובאירופה צפוי לגבור על כרטיסי האשראי עד לשנת 2025. בסין, שם אימוץ הטכנולוגיות מואץ יותר, כ- 66% מהתושבים כבר עושים שימוש בארנק אלקטרוני. עם זאת, הסיכון בהונאה דרך השימוש בארנק דיגיטלי עלה ב-50% מאז ינואר 2021.

סכנות הונאה והשתלטות: הזמנות מקוונות דרך המחשב נמצאות בסיכון להונאה בשיעור של 17% יותר מהזמנות דרך הטלפון החכם. עם זאת, 70% מהצרכנים נוטשים את עגלת הקניות שלהם בתוצאה מחוויה מתסכלת במהלך התשלום במובייל. במהלך שנת 2021, אחד מכל 140 ניסיונות התחברות של צרכנים אונליין נחשפו לניסיונות השתלטות על חשבון.

"חשוב תמיד להשתמש בסיסמאות שונות לאתרים שונים, לעקוב אחר חיובי כרטיס האשראי באופן תדיר ולא לקנות דרך לינקים ואתרים לא מאובטחים״, מוסרת אמילי גרינצווייג, מנהלת תובנות הונאה בריסקיפייד. ״מהצד של הסוחר, שמירה על חוויית לקוח בתקופות עמוסות מחייבת השקעה בבניית אמון ארוך-טווח עם הלקוחות תוך כדי מניעת הונאות, הצעת חווית קנייה חלקה בסמארטפונים והקלה על חווית הקנייה של קונים חדשים תוך כדי יצירת תכניות נאמנות ללקוחות חוזרים״.

ריסקיפייד הוקמה ב-2012 על ידי עידו גל ואסף פלדמן. הפלטפורמה שלה מסוגלת לזהות את האדם העומד מאחורי כל אינטראקציה מקוונת ומסייעת לסוחרים (לקוחות החברה) לצמצם סיכונים ואי-וודאות. טכנולוגיית החברה עושה שימוש בבינה מלאכותית, למידת מכונה, וניתוח התנהגות.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית