שוטר מואשם בביצוע עבירות מרמה ומין בשש מתלוננות

הנאשם הסביר למתלוננות כי במסגרת עבודתן יהיה עליהן לקיים קשרים רומנטיים עם עבריינים, לרבות קיום יחסי מין, זאת על מנת לדלות מהם מידע מועיל

אילוסטרציה. צילום: משטרת ישראל 

בית המשפט המחוזי מרכז-לוד התיר לפרסום גזר דין בעניינו של איציק זריחן, שוטר ביחידת המעברים, אשר הודה והורשע, במסגרת הסדר טיעון, בביצוע עבירות מרמה ומין בשש מתלוננות. ביהמ"ש גזר על זריחן כארבע וחצי שנות מאסר בפועל, מאסר על תנאי ופיצויים בסכום כולל של 174,000 שקלים למתלוננות. 

על פי כתב האישום שהוגש על ידי המחלקה לחקירות שוטרים, במהלך כשלוש שנים הנאשם הציג עצמו בכזב בפני שש מתלוננות כגבר לא נשוי ובעל תפקיד בכיר ביחידה מסווגת. במסגרת מצג השווא, הנאשם הציע למתלוננות להתגייס ליחידה והתחייב בפניהן כי יקבלו שכר גבוה והטבות נוספות.

הנאשם הסביר למתלוננות כי במסגרת עבודתן יהיה עליהן לקיים קשרים רומנטיים עם עבריינים, לרבות קיום יחסי מין, זאת על מנת לדלות מהם מידע מועיל. הנאשם אמר למתלוננות כי הן יהיו תחת מעקב יומיומי וכי יהיה עליהן לעבור הכשרה בהדרכתו שתכלול קיום יחסי מין איתו על מנת לשפר את ביצועיהן המיניים, המהווים תנאי הכרחי לקבלה ליחידה.

הנאשם השתלט על שגרת חייהן, תוך שהוא מפחיד, משפיל ומבזה אותן. בנוסף, הנאשם פנה באמצעות הפייסבוק לנשים נוספות והציע להן להתגייס ליחידה.

בית המשפט הרשיע את הנאשם בעבירות של ניסיון קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ואינוס במרמה. 

התיק נוהל על ידי עו"ד נטלי חגי ונחקר על ידי צוות ירושלים במחלקה לחקירות שוטרים.

עו"ד נטלי חגי מסרה כי: "מדובר בכתב אישום חמור, הנאשם ניצל את תמימותן של הצעירות, הציג מצגי שווא והונה אותן, פעם אחר פעם. הסדר הטיעון שנערך בתיק זה הותיר את העבירות החמורות בכתב האישום בו הודה הנאשם והעונש שנקבע הוא משמעותי, בעל מסר הרתעתי ומגנה". 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית