״חברת DJI חולשת על הנתח הגדול ביותר משוק הרחפנים הישראלי״ 

בכנס uvidtech 2021 שיערך בתאריך 10.11.2021 בתל אביב, תציג בנדא מגוון רחפני DJI לשוק הביטחון, ביטחון פנים וניהול מוניציפלי. ״מדובר במותג הרחפנים הכי נפוץ בעולם ובארץ״, אומרים בחברה

לקראת הופעת חברת בנדא, היבואנית הרשמית של רחפני DJI , בכנס uvidtech 2021 שיערך בתאריך 10.11.2021, אומרים בחברה שכיום המותג הסיני שולט למעשה בשוק הרחפנים העולמי והישראלי. 

על פי הערכות שוק הרחפנים הישראלי מונה כ-30,000 רחפנים סה״כ עם מכירות של אלפי רחפנים נוספים כל שנה. הרחפנים של DJI  נמצאים בידיהם של חובבנים בשוק המסחרי, בשוק המקצועי וכן בארגונים ביטחוניים. כולל צה״ל, שב״כ, משרד רוה״מ ועוד. 

״מדובר בחברה שהוקמה ב-2006 עם מטרה אחת - לפתח את הרחפנים הטובים ביותר שאפשר למצוא בשוק״, מסביר פול גלנד, סמנכ״ל השיווק של בנדא. ״הערכה שלנו שהמותג תופס מעל 85 אחוזים פלח שוק בישראל בתחומים הרלוונטים.״  

בבנדא מסבירים כי חברת DJI מחולקת לשתי חטיבות עיקריות - מוצרים מסחריים לחובבנים וחטיבת אנטרפרייז לעסקים. חטיבה זו מחולקת לסגמנטים שונים. ביניהם, ביטחון, חילוץ והצלה, ניהול עירוני, ניהול מקרי חירום, בנייה ומדידה (מיפוי) וחקלאות. 

״באמצעות רחפני פנטום 4 RTK מבצעים מדידות מדויקות עד רמת הס״מ. הם חוסכים זמן עבודה בשטח למודד ומספקים מדידה באותה רמת דיוק תוך פרק זמן קטן יותר ומינימום מאמץ פיזי. אתה רוכש רחפן פעם אחת, והעלות מתחלקת על פני כל המדידות שאתה עושה״, מסביר גלנד. ״עם זאת, רחפני ריסוס לחקלאות פחות נפוצים בישראל.״ 

בכנס יוביד תציג בנדא רחפנים לתחום הביטחוני, חילוץ והצלה וניהול עירוני. בין היתר, יוצגו בכנס רחפן  Mavic 2 Enterprise Advanced  וה .Matrice 300 ״ה-300 הוא רחפן המספק פתרונות מגוונים  באמצעות מטע"דים יעודיים לכל משימה.״, מוסיף גלנד.

"המטרה העיקרית שלנו בכנס וגם נושא ההרצאה שלי, היא להציג פתרונות חכמים באמצעות הרחפני DJI. כולם יודעים מה זה רחפן, אך לא כולם עדיין מבינים כמה בעיות ניתן לפתור באמצעותו. ישנם תחומים בישראל כמו בניה, כריה, בקרת מבנים ותשתיות, אשר אינם משלבים רחפנים כלל. מערכות כטב"ם חכמות חוסכות זמן וכסף, משפרות בטיחות באתרי עבודה ומאפשרות ייעול תהליכים קיימים", מסבירה ויקטוריה זוהר, מנהלת מותג DJI אנטרפרייז בבנדא.

קשה לדבר על חברת DJI בלי להעלות את ההקשר הסיני. בעיקר כאשר מדובר בביטחון. ובכן, בבנדא לא מתרגשים ומסבירים. ״אנחנו מכירים את הנושא טוב. כמובן. עם זאת, חשוב לציין כי הלקוחות הביטחוניים בארץ מפעילים את הרחפנים במצב offline או ברשת פרטית מאובטחת. המידע לא עוזב את ישראל ו/או את הארגון ובמקרים מסויימים נשאר בכלי בלבד״, מסביר יואל סרוסי, מנהל מכירות רחפני DJI  בבנדא. 

״ברחפנים של DJI יש אפשרות לעבוד כאשר המידע משודר לענן ציבורי או לענן פרטי שלך. לקוח ביטחוני עושה עדכון תוכנה ומאותו רגע הרחפן משדר את כל המידע לשרתים הפרטיים שלו בארץ. המידע מוצפן ואינו עוזב את ישראל כאמור.״ 

סרוסי מוסיף ש-DJI לוקחת ברצינות את הביקורת העולמית בהקשר אבטחת מידע ופרטיות ומשקיעה מאמצים גדולים בהצפנת המידע. ״הדגש העיקרי של החברה הוא לאבטח את המידע״, מסכם סרוסי. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית