וועדת חוץ וביטחון: הסכם צמצום בסיס חיל הים באילת ייחתם בימים הקרובים

יעל אגמון, רכזת ביטחון באגף התקציבים במשרד האוצר: ״הסוגיה האחרונה לגבי הסכם הפינוי נפתרה אתמול בלילה, ומבחינתנו כרגע ההמתנה לאישור היא רק ביורוקרטיה״

קרדיט: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ

הוועדה המשותפת לתקציב הביטחון, בראשות ח"כ רם בן ברק, דנה אתמול (ב') בסוגיית פינוי שטחים בבסיס חיל הים באילת. יו"ר הוועדה, ח"כ בן ברק, אמר כי הדיון הוא ביוזמתו של ח"כ מאיר יצחק הלוי, וכי למיטב הבנתו יש למשרדי האוצר והביטחון בשורות לוועדה בנושא.

עו"ד אלון יפרח, ראש יחידת מתוו"ה במשרד הביטחון: הושגו הסכמות לגבי תקני כח האדם הדרושים למימוש הסכם הפינוי. טיוטת הסכם הפינוי שכתבנו כבר אושרה ע"י רשות מקרקעי ישראל, ומחכים לאישור משרד האוצר. לאחריו יהיה אפשר להתחיל בתהליך בפועל.

יעל אגמון, רכזת ביטחון באגף התקציבים במשרד האוצר: הסוגיה האחרונה לגבי הסכם הפינוי נפתרה אתמול בלילה, ומבחינתנו כרגע ההמתנה לאישור היא רק ביורוקרטיה. תוך יומיים שלושה ההסכם יהיה חתום וסגור. באשר לתקני כח האדם, האחד יגיע ממקורות משרד הביטחון, והאחד תוספתי, שיצטרך להיות מאושר במסגרת פנייה תקציבית לעדכון התקציב ההמשכי.

ח"כ מאיר יצחק הלוי: האירוע הזה נמשך כבר 17 שנים, והא כה חשוב להתפתחותה של העיר אילת. כעת סוף סוף נוכל לעבור לשלב של הליכי תכנון ופינוי. אני מתכוון לפעול מול הרשות המקומית ומול הוועדה המחוזית כדי לוודא שהן פועלות במלוא המרץ בנושא.

אני מבקש גם ממשרדי הביטחון והאוצר אנא עשו כל מה שאפשר כדי לתעדף את הפרויקט הזה ולצמצם את משך הזמנים, כי גם כך הוא נמשך זמן רב. אני מודה ליו"ר הוועדה על הסכמתו לכנס את הדיון בפרק זמן קצר, ולחברי הוועדה על הסיוע בפתרון.

עו"ד יפרח השיב: הדברים כמובן תלויים באופן שידרשו מאיתנו להשלים את הליך התכנון, ונשמח לכל סיוע. אנחנו רוצים לממש את הפרויקט הזה במהירות האפשרית, כי הוא יאפשר לנו תשתיות חדשות וטובות יותר.

ח"כ נירה שפק: אנא עשו בדק בית להבין למה פער של שני תקנים היה צריך להגיע עד לוועדה בכנסת בכדי להיפתר, ותבחנו האם יש פרויקטים נוספים של פינוי מחנות שגם בהם יש פערים כאלה קטנים, ונסו לפתור אותם בטרם יגיעו אלינו, כי בסך הכל נושאי פינוי המנות אינו מתקדם בקצב הרצוי או המתוכנן.

ח"כ צבי האוזר: בדקו גם האם לא ניתן היה לפתור זאת כבר לפני שנה או שנתיים, ורק המנוף של אישור התקציב היה יכול להביא אתכם לפתרון. ללא הפעולה הנחושה של ח"כ מאיר יצחק הלוי, הפרויקט עדיין היה תקוע, ואנו צריכים לשאול את עצמנו, בדין מול בורא עולם ומול האזרחים, האם אין משמעות למשאב הזמן של הציבור, אלא רק למשאב הכסף, והאם היינו מסכימים שקנייננו הפרטי היה מתנהל בקצב שמנהלים את קניין המדינה?

יו"ר הוועדה, ח"כ בן ברק, סיכם: הערות חבריי נכונות, ולא בטוח שהדבר היה צריך להגיע לפתרון רק בהתערבות הוועדה, אך שמח שמשהגיע, נראה כי נפתר. נמשיך לעקוב אחר קבלת ההחלטות, חתימת ההסכם והליך התכנון, בכדי לנסות לכפר על השנים שכבר הפסדנו בקידום הפרויקט.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית