תומכים בנכי צה״ל: חברת תומר מפתחת רגלית מתאמת לקביים המאפשרת הליכה בחוף הים

תומר חברה ביטחונית ממשלתית, מפתחת יחד עם סא"ל מיל. יריב לב ארי, שנפצע באורח אנוש במהלך שירות בצה"ל, אפשרות לנכי צה״ל לטייל בחוף הים

צילום: תומר

תומר חברה ביטחונית ממשלתית, מפתחת יחד עם סא"ל מיל. יריב לב ארי, שנפצע באורח אנוש במהלך שירות בצה"ל, רגלית מתאמת לקביים המאפשרת הליכה לחוף הים. הפיתוח מתבצע  במסגרת פרויקט ,Makers for Heroes בשיתוף פעולה עם עמותת Restart. 

צוות המהנדסים של החברה הביטחונית תומר - המהווה מוקד ידע של מדינת ישראל בתחום ההנעה הרקטית - יחד עם  יריב לב ארי - קטוע רגל מעל ברך שמאל עם מגבלות תנועה קשות באגן וברגלו הימנית, מפתחים רגלית לקביים, המאפשרת הליכה בחוף הים - עד לקו המים ומאפשרת ניידות מבלי שהקביים ישקעו בחול הים.

פיתוח ייחודי זה, מאפשר ליריב, שהשתתף בתחרויות מרתון, תריאטלון ואיש הברזל לממש אורח חיים רגיל ככל שניתן ומתבצע  במסגרת פרויקט ,Makers for Heroes בשיתוף פעולה עם עמותת Restart המסייעת לפצועי צה"ל לחזור לשגרת חיים באמצעות מערכות שטרם נראו כמותן בשוק.

יריב, מתגורר במודיעין, אב ל- 4 ילדים, שירת בצה"ל משך 27 שנים, מתנייד כיום לאחר הפציעה וההחלמה בכיסא גלגלים, פרוטזה וקביים. המוטיבציה, כח הרצון וההתמדה של יריב, לחיות את החיים ולסייע לאחרים, הרשימה ונגעה לליבם של מהנדסי תומר ויחד עמו מנסים לייצר בעבורו פיתרון ומענה לאתגר באמצעות קביים להליכה עצמאית, חופשית ובטוחה בחוף הים.  וזאת לאור העובדה שקביים רגילות שוקעות בחול ומקשות על ההליכה.

יריב לב ארי מציין כי הוא מקווה שהצלחת הפיתוח תסייע לפצועי צה"ל רבים לממש אורח חיים רגיל ככל שניתן. שכן, הצלחת הפיתוח תגדיל באופן משמעותי את יכולתם של פצועי צה"ל להנות מהליכה בחוף הים. ״ניתן לקוות כי בהמשך ימצא פיתרון שיאפשר לנו להתהלך עם קביים בתוך המים בסמיכות לחוף״, אומר לב ארי.
 
קובי שפלר, סמנכ"ל הנדסה בתומר: ״תומר כחברה ביטחונית מעורבת בקהילה, גאה להעמיד את כל הידע והניסיון שנצבר בחברה בפיתוח מנועי החץ והאופק, לטובת סיוע והקלה לפצועי צה"ל בשגרה  היומית. כחברה ביטחונית העוסקת בטכנולוגיה מתקדמת ומהווה מוקד ידע של מדינת ישראל, אנו שמחים על הזכות שיש לנו להקל על  פצוע צה"ל -  בחיי השגרה.״ 
 
ניב עפרון, מנכ"ל עמותת ריסטארט: ״ריסטארט הציבה בפניה מטרה להחזיר את פצועי צה"ל למסלול החיים. במשך השנים ירצנו תלכיד ייחודי העונה על הצרכים ומעניק כלים מותאמים לפצועי צה"ל. החיבור לתומר, מאפשר לקחת אתגרים שנראים בלתי אפשריים ולייצר מהם מענה טכנולוגי.״

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית