מערכות ראייה תרמיות יווניות לצלפי הצבא הבריטי

חברת ת'יאון סנסורס היוונית זכתה במכרז לאספקת מאות מערכות Thermis CS בשווי של עד 11.5 מיליון דולרים

https://www.theon.com/medias/news/item/83-theon-sills-uk

חברת ת'יאון סנסורס (Theon Sensors)  היוונית, יצרנית של מערכות ראייה תרמיות ושל אמצעי ראיית לילה אלקטרו-אופטיים לצבאות וגופי אכיפת חוק, הודיעה כי הצבא הבריטי בחר במערכת הראייה התרמית שלה Thermis CS עבור צלפי הצבא בתנאי תאורה חלשה (SILLS).

החוזה הוענק בעקבות מכרז בינלאומי ושוויו מגיע ל-11.5 מיליון דולרים. הדרישה הראשונית היא ל-500 מערכות, אבל סביר שתהיינה רכישות נוספות במסגרת חוזה זה. אספקה תחל בשנת 2022.

האתר Thefirearmblog.com מציין כי מערכת הראייה התרמית Thermis CS מגיעה בשלוש גרסאות: לטווח בינוני (MR), לטווח ארוך (LR) ולטווח ארוך במיוחד (ELR). בהינתן שמערכת תרמית זו מיועדת לצלפי הצבא הבריטי, נראה כי גרסת ה-ELR היא זו שנבחרה.

לדברי חברת ת'יאון סנסורס, "גרסת Thermis MR מיועדת לרובי טווח קצר (M16, M4, AK-47 וכו') או למקלעים בינוניים (M16, M4, AK-47, FN Minimi, MG3 וכו'), בעוד שגרסאות LR / ELR מיועדות לנשקי מפקדים, רובי צלפים ומקלעים כבדים (M2 HB, MK19 וכו')."

החברה אומרת כי התכנון והפיתוח של המערכות התרמיות מאפשר שימוש בהן בפלטפורמות רבות (נישאות בידי אדם, רכובות ומוטסות). מערכות ראיית הלילה והראייה התרמית של חברת ת'יאון סנסורס נמצאות כיום בשימוש של רוב המדינות החברות בנאט"ו. 
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית