חברת AIR מפרדס חנה מציגה מטוס חשמלי הממריא ונוחת אנכית
מונית האוויר החדשה AIR ONE תטוס במהירות של 250 קמ"ש לטווח של 160 ק"מ
דן ארקין
|
החברה הישראלית AIR (פרדס חנה) חושפת מטוס חשמלי שממריא ונוחת אנכית. מונית האוויר החדשה AIR ONE תטוס במהירות של 250 קמ"ש לטווח של 160 ק"מ.
AIR היא חברת סטראטאפ שהוקמה לפני ארבע שנים. המטוס החדש הוא דו-מושבי, ממריא ונוחת אנכית, מיועד בעיקר לשימוש פרטי. החברה לא מסרה את מחיר המטוס, אך מעריכים שמדובר ב-200 אלף דולר. עלות שעת טיסה היא כמה עשרות דולרים, מדווח כלכליסט.
המנכ"ל ומייסד החברה רני פלאוט אמר כי החברה כבר הטיסה כמה כלי טיס לא מאויישים, והחל מחודש פברואר הקרוב יחלו ניסויי ריחוף לדגם הסופי של המטוס, שיצוייד בסוללת ליתיום בקיבולת של 60 קט"ש.
חברת AIR מעסיקה 20 עובדים ועד כה גייסה 10 מיליון דולר, בעיקר משני אנשי עסקים בתחום הרכב. המטוס טעון רישוי של רשות התעופה הפדרלית של ארה"ב FAA , והחברה מעריכה שתוכל להתחיל בייצור סדרתי בשנת 2024.
מערכות האלקטרוניקה והבקרה של המטוס ייוצרו בארץ והכלי עצמו ייצור כנראה בארה"ב, עם אופציות לייצור באירופה ובאסיה.
ברשות התעופה הפדרלית FAA מגבשים רישיון טיס מיוחד למטוסים מסוג זה, שההטסה שלהם פשוטה מהטסת מטוס רגיל. יש בארה"ב גם רישיון טיס ספורטיבי המחייב רק 15 שעות הדרכה וחמש שעות טיסת סולו.
מונית האוויר החדשה AIR ONE תטוס במהירות של 250 קמ"ש לטווח של 160 ק"מ
החברה הישראלית AIR (פרדס חנה) חושפת מטוס חשמלי שממריא ונוחת אנכית. מונית האוויר החדשה AIR ONE תטוס במהירות של 250 קמ"ש לטווח של 160 ק"מ.
AIR היא חברת סטראטאפ שהוקמה לפני ארבע שנים. המטוס החדש הוא דו-מושבי, ממריא ונוחת אנכית, מיועד בעיקר לשימוש פרטי. החברה לא מסרה את מחיר המטוס, אך מעריכים שמדובר ב-200 אלף דולר. עלות שעת טיסה היא כמה עשרות דולרים, מדווח כלכליסט.
המנכ"ל ומייסד החברה רני פלאוט אמר כי החברה כבר הטיסה כמה כלי טיס לא מאויישים, והחל מחודש פברואר הקרוב יחלו ניסויי ריחוף לדגם הסופי של המטוס, שיצוייד בסוללת ליתיום בקיבולת של 60 קט"ש.
חברת AIR מעסיקה 20 עובדים ועד כה גייסה 10 מיליון דולר, בעיקר משני אנשי עסקים בתחום הרכב. המטוס טעון רישוי של רשות התעופה הפדרלית של ארה"ב FAA , והחברה מעריכה שתוכל להתחיל בייצור סדרתי בשנת 2024.
מערכות האלקטרוניקה והבקרה של המטוס ייוצרו בארץ והכלי עצמו ייצור כנראה בארה"ב, עם אופציות לייצור באירופה ובאסיה.
ברשות התעופה הפדרלית FAA מגבשים רישיון טיס מיוחד למטוסים מסוג זה, שההטסה שלהם פשוטה מהטסת מטוס רגיל. יש בארה"ב גם רישיון טיס ספורטיבי המחייב רק 15 שעות הדרכה וחמש שעות טיסת סולו.