קוריאה הצפונית שיגרה טיל חדש מצוללת

ככל הנראה מדובר בטיל חדש לצוללות, קטן יותר בקוטרו מאלו שהוצגו עד כה לשיגור מצוללת על ידי פיונגיאנג. הטיל הוצג טרם השיגור בתערוכת נשק שערכה צפ״ק

rodong.rep.kp

לפני מספר ימים, ביצעה קוריאה הצפונית שיגור טילים. כעת, מפרסמת התקשורת הרשמית במדינה כי מדובר בשיגור של טיל מצוללת מול החוף המזרחי של המדינה. זהו ככל הנראה טיל חדש לצוללות, קטן יותר בהיקפו מאלו שהוצגו עד כה לשיגור מצוללת. הטיל הוצג לאחרונה בתערוכת הנשק שהתקיימה בפיונגיאנג. 

פיוניאנג הודיעה על השיגור אחרי הודעה בנושא של קוריאה הדרומית, שהודיעה שטיל שוגר מצוללת של הצפון, וכי זו היתה האחרונה בסדרת שיגורי טילים רבים שביצעה לאחרונה קוריאה הצפונית. 

הבית הלבן קרא לפיוניאנג "להימנע מפרובוקציות מסוג זה", והדוברת ג'ן פסאקי הדגישה שארה"ב פתוחה לחידוש מו"מ עם הצפון על תכנית הנשק שלה. שר החוץ של קוריאה הדרומית צ'ונג אוי-יונג אמר בפרלמנט בסיאול כי יש לנקוט בצעדים מידיים כדי למנוע מהצפון לפתח נשק גרעיני וטילים בליסטיים, והוסיף כי אם ארה"ב תקל בסנקציות נגד הצפון, אולי כך ניתן יהיה לחדש מו"מ. 

ניסוי שיגור טיל מצוללת (SLBM) כבר ביצעה קוריאה הצפונית לפני כארבע שנים. סוכנות רויטרס מוסרת כי מומחים הבחינו שצוללת השיגור הפעם היתה מדגם קטן וצר מהצוללות האחרות של פיוניאנג.

מומחה לנשק צפון קוריאה באוניברסיטת סיאול אמר כי הטיל ששוגר מהצוללת הוא כנראה דגם מתקדם של הטיל הבליסטי קצר הטווח  KN-23, שנוסה לראשונה לפני שנתיים. סוכנות הידיעות KCNA של הצפון דיווחה שהטיל ששוגר מהצוללת הוא בעל יכולות חדשות.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית