הכרב״מ הישראלי Probot השתתף בניסויים מבצעיים בצבא גרמניה

הניסוי כלל מאפייני נהיגה, שליטה מרחוק, ירי מבצעי ועוד. גם צבא צרפת רכש מספר מערכות לשימוש בחיל המשלוח הצרפתי בסהלה שבאפריקה

הפרובוט, מתוך אתר חברת Roboteam

כלי רכב בלתי מאויש (כרב"מ) Probot תוצרת חברת רובוטים (Roboteam) הישראלית, חברת-בת של אלביט מערכות, נטל חלק בניסויי שדה שערכו מנהל הרכש הצבאי הפדרלי הגרמני ומנהל הפיתוח הצבאי הגרמני תחת הכותרת "כרב"מים בשימוש חי"ר". האתר הגרמני Soldat & Technik מספר כי תכנית הניסויים כללה מאפייני נהיגה, שליטה-מרחוק, שימוש בפונקציות אוטונומיות וירי מבצעי בסיוע הכרב"מים.

כרב"מ ה-Probot מתואר על ידי אלביט כרובוט המיועד למשימות קרביות, סיור ולוגיסטיקה. הכרב"מ הקטן שוקל 435 ק"ג ויכול לשאת מטענים עד למשקל של 750 ק"ג. הוא מונע חשמלית ב-4 גלגליו על ידי סוללה המאפשרת תפעול של עד 8 שעות במהירות של עד 12 קמ"ש. ל-Probot יכולת להקליט תמונות של תצוגה מקיפה של 360 מעלות עם מצלמות ראיית יום / לילה  הנתמכות על ידי תאורה אינפרה-אדומה יחד עם נתוני GPS, ולשדר אותם באמצעות רשת אד-הוק ניידת מאובטחת. בתנאי ראייה מוגבלים, טווח הראייה של הכרב"מ הוא 1,500 מטר.

האתר מספר כי ה-Probot נמצא מזה זמן-מה בשירות צה"ל וכי הצבא הצרפתי בחר דגם של כרב"מ זה לצורך בחינה מבצעית.  צבא צרפת הודיע בחודש מאי האחרון כי מערכת ה-Probot גברה על 4 חברות מתחרות אחרות במכרז זה. ארבעה כרב"מי Probot הוצבו בחיל המשלוח הצרפתי בסהלה באפריקה (גדוד חי"ר מס' 126) בחודשים מרץ-יוני 2021, כחלק מניסוי גדול יותר של הצבא הצרפתי שמטרתו קבלת היזון-חוזר מיחידות חי"ר לגבי השימוש של כרב"מים במבצעים צבאיים.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית