טורקיה מוכרת כטמ"מים חמושים למרוקו,  לאתיופיה, לאוקראינה, לפולין ולאזרבייג'אן

היקף מכירות כטמ"מים חמושים מתוצרת טורקיה הולך ומרחב, והדבר מדגיש את חשיבות הכלים האלו במלחמה המודרנית

By Ministry of Defence of Ukraine - https://armyinform.com.ua/2020/12/tureczka-kompaniya-postavyla-zamovnykam-zokrema-j-ukrayini-154-bpla-bayraktar-tb2/, CC BY 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=103368129

טורקיה מרחיבה את היקף היצוא של כטמ"מים חמושים מתוצרתה, ומנהלת מו"מ לרכש עם מרוקו ועם אתיופיה. עסקה כזאת עם אתיופיה היא רגישה כיוון שהיא עלולה לחבל בקשרי אנקרה עם קהיר, קשרים מתוחים בלאו הכי, בנושא הסכר על הנילוס הכחול.

מצרים ביקשה מארה"ב ומארצות באירופה לסייע בהקפאת העסקה בין טורקיה לאתיופיה. טורקיה, אתיופיה ומרוקו עוד לא הודיעו רשמית על העסקות, אך נודע שהן מתכוונות לרכוש כטמ"מים מדגם BAYRAKTAR TB2 בהסכמים שיכללו אספקת חלפים והדרכה.

מקורות מסרו לסוכנות רויטרס כי מרוקו כבר קיבלה משלוח ראשון של כטמ"מים בחודש מאי, ואילו לו"ז הרכש לאתיופיה אינו ידוע. גם אוקראינה ופולין (חברה בנאט"ו כמו טורקיה) הזמינו כטמ"מים חמושים בטורקיה  שלדעת מומחים הם זולים מאלו של ישראל ושל ארה"ב.

היקף מכירות כטמ"מים חמושים מתוצרת טורקיה הולך ומרחב, והדבר מדגיש את חשיבות הכלים האלו במלחמה המודרנית. טורקיה הפעילה כלים חמושים בסוריה ובלוב, וכן בנגורנו קרבאך, שם סייעו כטמ"מים של צבא אזרבייג'אן, בתמיכת אנקרה, לפגוע קשות בצבא ארמניה.  

יצוא טורקיה במוצרי צבא וביטחון הגיע ל-2.1 מיליארד דולר בשלושה הרבעים הראשונים של השנה, בהשוואה ל-1.5 מיליארד דולר בתקופה הזהה בשנה שעברה, כך על פי נתונים שמסרו שלטונות טורקיה. 
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית