פסגת אנטי-כופרה עולמית בבית הלבן: ישראל בפנים, רוסיה בחוץ

בדברי הפתיחה שנשא עדכן ראש מערך הסייבר הלאומי של ישראל, יגאל אונא, בנוגע למתקפת הסייבר על המרכז הרפואי הלל יפה

נשיא ארה״ב ג׳ו ביידן, אתמול. צילום: REUTERS/Leah Millis

״אחד הדברים שמאחדים בינינו, למרבה הצער, הוא מגפת מתקפות הכופרה שכולנו סובלים ממנה. אני יכול לחשוף שברגע זה, ישראל חווה מתקפת כופרה משמעותית נגד אחד מבתי החולים הגדולים שלה״, כך אמר אתמול ראש מערך הסייבר הישראלי, יגאל אונא, בדברי הפתיחה שלו בפסגה בינלאומית מקוונת בת יומיים שאורגנה על ידי הבית הלבן, העוסקת בהתמודדות עם איומי כופרה, בהשתתפות נציגים בכירים מעשרות מדינות.

״אנחנו עכשיו נמצאים בעיצומו של הניסיון לפתור את זה, וזה לא נראה טוב במיוחד כרגע״, הוסיף אונא. דבריו צוטטו על ידי האתר הפוליטי המוביל The Hill.  

הפסגה היא יוזמה של נשיא ארה״ב ג׳ו ביידן לגיוס בעלות ברית לאומיות כדי להתמודד עם האיום הגלובלי של מתקפות הכופרה, אותו הוא רואה כאיום קולקטיבי על ביטחון אומות העולם. מאז נכנס לתפקידו הציב ביידן את נושא מתקפות הסייבר כנושא משמעותי המאיים על הביטחון הלאומי האמריקני, והוא פועל רבות לא רק במסגרת מדיניות פנים-אמריקנית והטלת סנקציות על גורמים זדוניים, אלא גם בניסיונות לייצר קואליציה בינלאומית שתפעל במשותף.  

״המשתתפים יעסקו בנושאים רבים, החל במאמצים לשפר את החוסן הלאומי, וכלה בהתנסויות בהתמודדות עם שימוש לרעה במטבעות וירטואליים להלבנת תשלומי כופר, וכן במאמצים של כל אחד לשבש פעולות כופרה ולהעמיד לדין את הפושעים, ושימוש בדיפלומטיה ככלי נגד״, מסר גורם בכיר בבית הלבן בשיחה עם עיתונאים טרם תחילת הפסגה.

מדינות נוספות שנציגיהן לוקחים חלק בפגישה כוללות את אוסטרליה, קנדה, מקסיקו, צרפת, ניו זילנד, איחוד האמירויות הערביות, כאמור ישראל, גם אוקראינה, יפן, וקוריאה הדרומית. סה״כ משתתפות 33 מדינות, כולל ארה״ב, וכן האיחוד האירופי. בולטות בהיעדרן – המדינות הנתפסות כאיומי הסייבר המרכזיים: קוריאה הצפונית (כצפוי), סין, ורוסיה.

בהתייחסו ל״פיל בחדר״ (כהגדרת אחד העיתונאים) של ההיעדרות הרוסית, ציין הגורם הבכיר את עבודתה של קבוצת המומחים המשותפת שהוקמה על ידי הבית הלבן והקרמלין לאחר פסגת ביידן-פוטין בקיץ האחרון, וכי מתקיים דיאלוג ישיר ותחילת שיתוף פעולה בין שתי המדינות. ״ראינו כמה צעדים של ממשלת רוסיה, ואנו מצפים לראות פעילות נוספת בהמשך. שיתוף פעולה בינלאומי רחב יותר מהווה קו חשוב במאמץ, משהו שאנחנו עושים במקביל למאמצים הדיפלומטיים (מול רוסיה)״, אמר.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית