אלביט מציעה הגנה מפני טילים למטוסים פרטיים

אלביט ו-Citadel האמריקאית יציעו את מערכת מיוזיק לבעלים של מטוסים פרטיים 

צילום: אלביט

חברת תחזוקת ורישוי המטוסים הפרטיים Citadel האמריקאית וחברת אלביט מערכות מכריזות על שיתוף פעולה לשיווק מערכות הלייזר המוטסות של אלביט לבעלי מטוסי אח"מ באמריקה. 
 
חברת תחזוקת ורישוי המטוסים הפרטיים Citadel  האמריקאית  וחברת אלביט מערכות מכריזות על שיתוף פעולה לשיווק מערכות הלייזר המוטסות של אלביט לבעלי מטוסי אח"מ באמריקה. מערכת הלייזר המוטסת "מיוזיק" שאלביט פיתחה, מספקת הגנה על כלי טיס מפני טילי כתף (מערכת שמכונה בישראל "מגן רקיע"). ההכרזה התבצעה במהלך תערוכת התעופה האזרחית NBAA שמתקיימת בימים אלו בלאס וגאס, נוואדה, בארה"ב. 
 
אלביט מערכות פיתחה את מערכת הלייזר המוטסת "מיוזיק" בעקבות הרצון של ממשלת ישראל להגן על ציי שלוש חברות התעופה המסחריות הישראליות (אל-על, ארקיע וישראייר) מפני טילי כתף, על רקע התגברות האיום על מטוסים מפני איום זה, איום שהומחש באירוע תקיפת טיסה 582 של ארקיע ממומבסה בשנת 2002.  

המערכת מאתרת את שיגור הטיל ויורה קרן לייזר הפוגעת בראש הביות של הטיל ומשבשת את מעופו. אלביט השלימה את פיתוחה של מערכת הלייזר "מיוזיק" בשנת 2014. הפיתוח נעשה תוך שיתוף פעולה עם משרד הביטחון ומשרד התחבורה במטרה להתאים למטוסים אזרחיים הפועלים במרחב אזרחי. מערכת הלייזר  "מיוזיק" עברה ניסויים באש חיה וקיבלה את אישורן של רשויות תעופה אזרחיות להתקנה על מגוון סוגי מטוסי נוסעים ומטוסי אח"מ.   
 
מאז כניסתה של מערכת הלייזר "מיוזיק" לפעילות מבצעית והתקנתה על מטוסי אל-על, ארקיע וישראייר, אלביט קיבלה הזמנות להתקנת מערכות אלו על גבי מטוסי ומסוקי תובלה של מספר חילות אוויר בהם גרמניה, צי מטוסי התובלה של נאט"ו ופורטוגל, וכן על גבי מטוסי אח"מ וראשי מדינה בהן צרפת, פולין ודרום קוריאה. מערכות הלייזר המוטס "מיוזיק" צברו עד כה מאות אלפי שעות טיסה ונחשבות לאמינות ואיכותיות. 

אלביט מצויה בשלבים שונים של ייצור והתקנה של מערכות אלו על שורה של מטוסים של יצרנים שונים בהם בואינג, איירבוס, לוקהיד מרטין, אמבראייר, גולף סטרים ואחרים. חברת Citadel Completions היא ספקית אמריקנית מובילה של שירותי תכן, תחזוקה, שיפוץ וחלפים למטוסים פרטיים גדולים. 
 
אורן סבג, מנכ"ל אלביט מודיעין: "בשנים האחרונות נרשמה עלייה ברמת האיום על מטוסים מטילי כתף. אנחנו מאמינים שמערכת לייזר מוטסת מבצעית ומוכחת מספקת לבעלי מטוסי אח"מ הזדמנות לשפר את ההגנה על מטוסיהם במהלך טיסה ברחבי העולם"
 
"אנו גאים בהזדמנות האדירה הזו לעבוד בשיתוף פעולה עם הצוות של אלביט כדי להציע לבעלים של מטוסי אח"מ ביבשת אמריקה יכולת הגנה עצמית", אמר ג'ו בוניטה, מנכ"ל Citadel . 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית