ספקית שבבי ה-AI הישראלית Hailo גייסה 136 מיליון דולר

גיוס זה ממחיש את הביקוש העולמי האדיר למעבדי בינה מלאכותית עבור ערים חכמות,קמעונות חכמה, תעשייה 4.0, רכב וענפים נוספים

ספקית שבבי ה-AI הישראלית Hailo גייסה 136 מיליון דולר

צוות עובדי היילו בישראל. צילום: יח״צ, באדיבות החברה

חברת הסטארט-אפ היילו (Hailo) מתל-אביב, המספקת שבבי AI למכשירי קצה, השלימה סבב גיוס C של 136 מיליון דולר, בהובלת פועלים אקוויטי וגיל אגמון. לסבב הצטרפו משקיעים קיימים וביניהם יו"ר היילו זהר זיסאפל, קרנות משוויץ, מלונדון וכן OurCrowd הישראלית, קרסו מוטורס מעוד.

סבב הגיוס הנוכחי מביא את סך ההון שגייסה היילו מהקמתה ל-224 מיליון דולר. ההון החדש יאפשר לחברה לספק מענה להתעניינות הגואה ב-Hailo-8™, מעבד ה-AI של החברה למכשירי קצה, וכן להמשך הפיתוח של הדור הבא של מוצריה ולהתרחבות בשווקים עולמיים חדשים וקיימים. כל זאת, בעת שהביקוש העולמי לשבבי AI מתקדמים וחכמים עבור אינספור תעשיות שובר שיאים.

על פי החברה, מעבד  Hailo-8™מבוסס על תכנון מחדש ייחודי של ארכיטקטורת המחשב, הנשען על מבנה רשתות הנוירונים במוח האנושי. המעבד מספק למכשירים חכמים ביצועים דומים לביצועים שמספקים מחשבים של דטה סנטר, ובכך סולל את הדרך לעתיד של מכשירי קצה חכמים יותר. על רקע הביקוש ההולך וגדל, היילו מרחיבה ללא הרף את קו המוצרים שלה והשיקה לאחרונה את המודולים עתירי הביצועים להאצת AI מדגמי M.2 ו-Mini PCIe, המיועדים להעצמה של מכשירי קצה.

Hailo הוקמה בפברואר 2017 על ידי אור דנון, אבי באום, הדר צייטלין ורמי פייג ז"ל, בוגרי יחידת עילית טכנולוגית של חיל המודיעין. החברה מעסיקה כיום מעל 150 עובדים בתל-אביב ובחו"ל, ומעוניינת לגייס בשנה הקרובה כ-100 עובדים נוספים על מנת לתמוך בצמיחה המואצת.

להיילו יש כיום מעל 100 לקוחות לאחר שהכפילה את בסיס הלקוחות שלה בשני הרבעונים האחרונים, בתקופה שבה יותר ארגונים גדולים מחפשים פתרונות AI שמספקים עוצמה לחיישנים ולמכשירים חכמים בעלויות ובצריכת אנרגיה נמוכות יותר ובהספק גבוה יותר. החברה הרחיבה את נוכחותה העולמית בשנה האחרונה, ופתחה משרדים בטוקיו, טאיפיי, מינכן ועמק הסיליקון. בנוסף לכך, היילו הכריזה לאחרונה על שותפות עם חברת מקניקה, מפיצה עולמית גדולה של סמיקונדקטור הפועלת ביפן.

''גיוס ההון החדש הוא אבן דרך עבור החברות הפועלות בתחום שבבי ה-AI, ואנו נשתמש במשאבים משמעותיים אלה בכדי להאיץ את התוכנית האגרסיבית שלנו להפוך פתרונות בינה מלאכותית במכשירי קצה ליותר נגישים לתעשיות שונות ברחבי העולם", מסר אור דנון, מנכ''ל ומייסד משותף של היילו. "התמיכה האדירה שקיבלנו מעידה על קו המוצרים חסר התחרות שלנו בתחום ה-AI למכשירי קצה. אנחנו מצפים להעצים מכשירים חכמים ומהירים עוד יותר ובכך לאפשר עתיד עוצמתי יותר שיונע על ידי בינה מלאכותית".

"בשנים הקרובות, בינה מלאכותית תהפוך לגורם שיגדיר את היכולת ליצור ערך עסקי חדש ולעצב מחדש את חוויית המשתמש המוכרת לנו. היכולת להביא פונקציות מבוססות AI לשוק תהפוך לגורם הקובע אם חברות יצליחו או ייכשלו", מסר מולי אדן, סגן נשיא אינטל העולמית לשעבר, שיצטרף למועצת המנהלים של היילו. "ארכיטקטורת המעבד החדשנית והיעילה ביותר של היילו מספקת מענה לביקוש הגובר לסוג חדש של שבב שיתמודד עם עומסי עבודה מסוגים חדשים אלה, ומציבה אתגר בפני פתרונות המחשוב המסורתיים".