רובי תבור X-95 בשימוש המשמר הרפובליקני הלאומי של אורוגוואי

לישראל דיפנס נודע כי גם משטרת אורוגואי רכשה אלפי רובי תבור מחברת IWI
 

Photo: IWI

משרד הפנים האורוגואי רכש לאחרונה כ-200 רובי תבור X95 מתוצרת חברת IWI הישראלית במטרה לחדש את הציוד העומד לרשות המשמר הרפובליקני הלאומי האורוגואי. האתר Defensa.com מדווח כי האימון בשימוש בנשק זה בוצע על ידי מדריך של חברת IAI, שהובא במיוחד לאורוגוואי לשם כך. לישראלדיפנס נודע כי גם משטרת אורוגואי רכשה אלפי רובי תבור מחברת IWI.

האתר מספר כי משפחת כלי נשק אלו - בין אם בגרסאות X-95 / M -TAR 21 או קרבין TC-21 או TAR-21 – נמצאת בשימוש גופי ביטחון וצבא במרכז ודרום אמריקה  כדוגמת ה-SENAN – השירות הימי-אווירי הלאומי של פנמה, משמר החופים הארגנטינאי, הצבא והיחידות המיוחדות של הונדורס (TAR-21).

כמו גם, יחידות מסוימות במשמר הגבול הצבאי הברזילאי, יחידות מובחרות של של משטרת צ'ילה (צוות התגובה הטקטית נגד סמים ERTA), קוסטה ריקה, מקסיקו, פרו וגואטמלה. במקרה של אורוגוואי, גרסאות ראשונות של הרובה נבדקו בצבא לפני שנים ולאחרונה גם בחיל הים וחיל האוויר, שם הוא יצר עניין רב.

לדברי האתר, רכש רובי ה-X95 פותר בעיה שנוצרה על ידי הממשלה הקודמת, שרכשה, בחיפזון יוצא-דופן תוך הימנעות מהצעות מחיר ובאמצעות שימוש פוגעני בסעיפי סודיות 150 רובים אוטומטיים מסוג Norinco CQ-AC (חיקוי של רובי M-4) תמורת 362,100 דולר ותוספת של 450 אלף דולר בעיקר עבור תחמושת, שלוגיסטית היה הרבה יותר קל להביא אותה ממדינות שכנות. עסקה שהממשל הנוכחי נאלץ לבטל, יחד עם רכישות מפוקפקות רבות אחרות. 

חברת IWI אישרה כי רובי X-95 אכן נרכשו על ידי משרד הפנים האורוגואי.
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית